تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 14 شهریور 1391
روش جدید تعیین میزان زوال عضله در بیماران بدحال

  روش جدید تعیین میزان زوال عضله در بیماران بدحال

محققان تکنیک جدیدی را شناسایی کرده اند که می تواند به تعیین شدت از دست رفتن حجم عضلانی در بیماران بدحال کمک کند. دستیابی به این موفقیت می تواند منجر به تحقیقات جدید برای کمک به جلوگیری از زوال عضله و مداخلات درمانی جدید برای کمک به درمان بیماران بدحال شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Medical xpress، نتایج حاصل از این مطالعه در کنگره سالانه انجمن تنفسی اروپا در وین ارائه شده است.
اغلب بیماران بدحالی که دارای نارسایی درچند ارگان هستند دچار از دست رفتن حجم عضلانی پس ازطی دوره نقاهت بیماری خود می شوند. این می تواند یک علت عمده ناتوانی موثر بر کیفیت زندگی در بیماران ترخیص شده از بیمارستان باشد.
تا به حال، هیچ راهی بالینی مفید برای اندازه گیری ضایعات عضلانی  یا شناسایی بیمارانی که در معرض خطر بالا هستند، وجود نداشته است. این پژوهشگران فرض کردند که آنها می توانند سطح از دست رفتن عضله فمور، یکی از چهار عضله چهار سر عضلات ران را اندازه گیری کنند.
63 بیمار در عرض 24 ساعت پس از ورود به بیمارستان برای مطالعه انتخاب شدند. ازدست رفتن عضله با استفاده از اولترا سوند برای اندازه گیری دورعضله راست رانی مورد بررسی قرار گرفت. محققان همچنین تعدادی از ارگان های آسیب دیده را در طول زمان حضوربیمار در بخش مراقبت های ویژه برای ارزیابی بیماران در معرض خطر بالای از دست رفتن عضله تحت نظارت قرار دادند.
این محققان مشخص کردند که اندازه گیری های دور منطقه راست رانی با اولتراسوند می تواند ازدست رفتن حجم عضلانی را در اوایل بیماری های بحرانی ردیابی کند. آنها همچنین مشخص کردند که بیشترین کاهش دردور عضلات در بیماران مبتلا به نارسایی های چند عضوی دیده می شود. در بیماران مبتلا به نارسایی چند عضوی، دورعضله رانی حدود 21.53 درصد کاهش یافته بود. این در مقایسه با کاهش تقریبی 7.2٪ در افراد مبتلا به نارسایی تک عضوی است.
دکتر Zudin Puthucheary از دانشگاه لندن، انگلستان، گفت: "تحقیقات ما مشخص کرده است که اندازه گیری عضله رانی با استفاده از اولتراسوند یک ابزار مفید برای تجزیه و تحلیل میزان از دست رفتن عضله در بیماران بدحال از نظربالینی است . این می تواند به متخصصان مراقبت های بهداشتی درشناسایی افراد در معرض خطر از دست دادن عضلات کمک کرده و به ارائه راهکارهایی برای بهبود کیفیت زندگی آنها بیانجامد.همچنین این یک کشف مهم برای پژوهش هایی است که می تواند به دانشمندان درشناسایی مسیر پاسخ عضله به درمان های مختلف کمک کند، بنابراین ما می توانیم راه حل های جدیدی را برای پرداختن به این مشکل در بیماران بدحال بیابیم. "

پایان مطلب/
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه