تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 14 شهریور 1391
علائم آسم می تواند با مشکلات عدم تعادل تشدید شود

  علائم آسم می تواند با مشکلات عدم تعادل تشدید شود

با توجه به تحقیقات جدید، بیماران مبتلا به آسم می تواند در معرض خطر بالاترتشدید علائم با توجه به مشکلات تعادلی خود قرار گیرند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Medical xpress ، این مطالعه در کنگره سالانه انجمن تنفسی اروپا در وین ارائه شده است.
هدف محققان ،بررسی ارتباط بین آسم، اضطراب و تعادل بوده است. اضطراب و عدم تعادل بسیاربه هم مرتبط هستند. عضلات و مفاصل با سیگنال های دریافتی از مغز، که، به نوبه خود، از محرک های چشمی و گوش درونی فرستاده شده است، کنترل می شوند. این عملکرد همچنین توسط سیستم لیمبیک در مغز که علاوه برآن مسئول احساساتی مانند اضطراب است کنترل می شود.
به خوبی مشخص شده است که اضطراب می تواند علائم آسم را تشدید کند، با این حال تحقیقات کمی مبنی بر تاثیر منفی اختلالات تعادل بر روی افراد مبتلا به آسم، وجود دارد.
محققان سطح اضطراب را در30 فرد مبتلا به آسم کنترل شده و گروه شاهد بدون آسم اندازه گیری کردند. آنها با استفاده از پرسشنامه ای تایید شده، سطح اضطراب افراد را اندازه گیری کردند. آنها همچنین تعادل فرد را با استفاده از تست کنترل فرد با قرارگیری درموقعیت های مختلف مورد ارزیابی قرار دادند.
این نتایج،  یافته های قبلی را که نشان می دهد افراد مبتلا به آسم به طور مرتب از مشکلات اضطرابی رنج می برند تایید می کند. 88٪ از افراد در گروه مبتلا به آسم در مقایسه با 46٪ در گروه شاهد، دارای سطح اضطراب متوسط یا شدید بودند.
این یافته ها همچنین نشان داد که گروه مبتلا به آسم در مقایسه با گروه کنترل اغلب درآزمون تعادل  نتایج بدتری را به دست آوردند.
این پژوهشگران نشان دادند که اختلالات تعادل باید در بیماران مبتلا به آسم، به خصوص کسانی که دارای سطوح بالایی از اضطراب هستند، برای جلوگیری ازتشدید علائم ،بررسی شود.
دکتر Angelo Geraldo Jose Cunha نویسنده این پژوهش، از دانشگاه سائو پائولو، برزیل گفت: "تحقیقات ما بینشی جدیدی را درحوزه بیماری آسم ارائه کرده است که توجه کمی  به آن شده است. ارتباط هایی را که ما بین مغز، ریه و گوش داخلی دیده ایم، نشان می دهد که علائم آسم می تواند در افراد مبتلا به مشکلات تعادل ناشی از اضطراب و یا در افراد مبتلا به تعادل مستقل از اضطراب، بسیارشدیدتر باشد.
او افزود: این مطالعه نشان داد که آسم دارای علائم بالینی بسیاری، فراتر ازعلائم صرفا موثربر ریه می باشد، علاوه بر این به متخصصان مراقبت های بهداشتی توجه به اختلال تعادل در افراد مبتلا به آسم را گوشزد می کند. این تحقیق، نیاز به بررسی بیشتر برای درک کامل ارتباط میان تعادل، اضطراب و آسم دارد. "

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه