تاریخ انتشار: شنبه 18 شهریور 1391
داروی ضدسرطان نانویی در مرحله ثبت برای صادرشدن است

  داروی ضدسرطان نانویی در مرحله ثبت برای صادرشدن است

دبیرستاد توسعه فناوری نانو از انجام مذاکرات برای ثبت نانوداروی ضدسرطان ˈ‘دوکسوروبیسینˈ با یکی از کشورها خبر داد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ایرنا، دکتر ˈسعید سرکارˈ اظهار داشت: برای وارد شدن نانو دارو به هرکشوری، آن کشور می بایست آزمایشگاه های مخصوص خود را انجام دهد و تائیدیه های آن کشور را صادر کند.

وی افزود: کشور مالزی درخواست دریافت این دارو را داشته است.

وی گفت: این دارو دارای دارویی مشابه است که شرکت آمریکایی ارایه می داد و هر 20 میل از این دارو برای تزریق یک میلیون و 750  هزار تومان بود و داروی تولید شده در داخل کشور به قیمت 265 هزار تومان به بازار عرضه می شود که یک ششم قیمت وارداتی تولید و عرضه شده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو اظهار داشت: وکسوروبیسین (Doxorubicin HCl) یک ترکیب ضد سرطان است که طیف فعالیت ضد توموری وسیعی دارد و برای درمان بسیاری از انواع سرطانها مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: با این حال این ماده دارویی در فرم غیرنانویی خود دارای عوارض جانبی شدیدی است که از آن جمله می توان به ایجاد سمیت قلبی اشاره کرد. از این رو استفاده از ˈدوکسوروبیسینˈ برای درمان بیماران سرطانی با محدودیت مواجه است.

سرکار خاطرنشان کرد: برای رفع این معضل و کاهش عوارض جانبی داروی مذکور اقدامات زیادی انجام گرفته که از آن جمله می توان به محصور نمودن آن در داخل سامانه های نانو ذره ای مانند لیپوزوم ها اشاره کرد.

به گفته وی فناوری تولید فرم نانولیپوزومی دوکسوروبیسین تاکنون در انحصار چند شرکت خارجی بوده است.از این نانو دارو برای درمان سرطان تخمدان، سرطان سینه، سرطان مولتیپل میلوما و سرطان کاپوسی سارکومای همراه در بیماران مبتلا به ایدز استفاده می شود و در درمان بسیاری از سرطانهای دیگر در فاز مطالعات بالینی است.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه