تاریخ انتشار: دوشنبه 20 شهریور 1391
محققان به نتایج به دست آمده بسنده نکنند
مدير دپارتمان طب ترميمي مركز سلول درماني پژوهشگاه رويان جهاد دانشگاهي:

  محققان به نتایج به دست آمده بسنده نکنند

مدير دپارتمان طب ترميمي مركز سلول درماني پژوهشگاه رويان جهاد دانشگاهي رویکرد این پژوهشگاه را کاربردی کردن موضوع سلول های بنیادی عنوان کرد و گفت: در تلاشیم دستاوردهای تحقیقات در اختیار درمان قرار گیرد و بتوانیم در جهت درمان بیماری های صعب العلاج قدم برداریم.
امتیاز: Article Rating

دکتر احمد وثوق مدير دپارتمان طب ترميمي مركز سلول درماني پژوهشگاه رويان جهاد دانشگاهي در گفتگو با "بنیان" اظهار داشت: رویکرد پژوهشگاه رویان سلول درمانی است و لازمه رسیدن به چنین جایگاهی این است که در زمینه علوم پایه بتوانیم در لبه علم و مساوی با دیگر مراکز تحقیقاتی حرکت کنیم و پروژه های ما به روز باشد و به دستاوردهای قبلی قانع نباشیم.

وی افزود: محققان باید برای توسعه این برنامه ها و پروژه های علمی کار خود را استمرار دهند و به نتایج به دست آمده بسنده نکنند به همین دلیل امروزه، هم در زمینه کاربردی کردن دانش سلول های بنیادی و هم در توسعه آن در حال فعالیت هستیم.

وثوق به فعالیت های این پژوهشگاه در زمینه علوم سلولی اشاره کرد و گفت: در نظر داریم انواع مختلف سلول ها را به سمت سلول های بنیادی سوق دهیم و سلول های بنیادی را نیز به گونه های مختلفی تمایز و رشد دهیم که بتوان از آن برای معالجه بیماران استفاده کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که به این وسیله بتوان در آینده نزدیک در درمان بیماری های غدد و متابولیسم که نیاز روز جامعه است گام موثری برداشته شود.

این محقق پژوهشگاه رویان عضویت در مجامع و پروژه های بین المللی را از دیگر اهداف این مجموعه علمی عنوان و تاکید کرد: در حال حاضر نیز در بحث های علوم پایه و کلینیکی و در پروژه های جهانی مثل پروتئومیکس انسانی همکاری داریم.

کنگره رویان باورهای غلط فرهنگی درباره ایران را خنثی کرد

وی با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی رویان گفت: دستاورد اصلی این کنگره این بود که محققان با گردهمایی از نقاط مختلف دنیا تجارب خود را در ایران به اطلاع بقیه اعضا رساندند و در این رهگذر، جامعه علمی جهانی توانستند از پیشرفت علم در ایران آگاهی یابند.

وثوق افزود: این گونه همایش ها، به پیشرفت علم سرعت بیشتری می دهد و از دوباره کاری جلوگیری و بسیاری از نواقص را شناسایی می کند تا محققان زودتر بتوانند کارهای تحقیقاتی خود را به نتیجه برسانند.

وی به بعد فرهنگی برگزاری همایش های علمی در کشور نیز اشاره کرد و گفت: وقتی از کشورهای دیگر به ایران سفر می کنند و دانشمندان جوان و معتقد ایرانی را مشغول فعالیت می بینند، این تصور غلط که باورهای دینی مانع فعالیت می شود از بین می رود.

این عضو پژوهشگاه رویان با تاکید براینکه باورهای دینی  نه تنها ترمز پیشرفت نیست بلکه مشوق فعالیت های علمی نیز محسوب می شود گفت: اعتقاد به ماوراء الطبیعه و اثرات عملکرد انسان در جهان آخرت ، فعالیت ها را به سمتی سوق می دهد که خالص تر و با امید به اجر اخروی باشد. انگیزه دانشمندان ایرانی دو چندان است. هم خدمت به بشریت و بالابردن سطح علمی کشور و هم امیدواری به نتایج اخروی آن.

محل استقرار بیمارستان سلول درمانی رویان مشخص شد

مدير دپارتمان طب ترميمي مركز سلول درماني پژوهشگاه رويان درباره راه اندازی بیمارستان سلول درمانی نیز گفت: این بیمارستان درحال طراحی است و تلاش داریم با یک طراحی خوب و دیدن همه نیازها از جمله راه اندازی آزمایشگاه  تحقیقات در کنار تولید سلول های بنیادی و همچنین تاسیس مرکز سلول های بنیادی، مجتمعی داشته باشیم که هر سه منظور ما را تامین کند و با پایان یافتن فاز مطالعاتی عملیات آن را شروع کنیم.

وثوق گفت: محل استقرار این بیمارستان مشخص شده و با پایان یافتن مطالعات راه اندازی آن، عملیات ساخت آغاز شود.

علاقه مند به راه اندازی بانک سلول های بنیادی پالپ دندان هستیم

وی درخصوص راه اندازی بانک سلول های بنیادی پالپ دندان گفت: مقدمات راه اندازی  این بانک ایجاد و تعدادی نمونه نیزگرفته شد اما چون همکاری نزدیکی از طرف دندانپزشکان با پژوهشگاه صورت نگرفت این طرح متوقف شد اما شرکت بن یاخته های رویان و پژوهشگاه علاقه مندهستند این فعالیت را تجدید و رونق دهند.

 پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
دوشنبه, 25 شهریور,1392

بدبخت

چرا دندان پزشکها طمع کار و حسود هستند.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه