تاریخ انتشار: دوشنبه 28 اردیبهشت 1394
طرح درمان بیماری چشمی RP با استفاده از سلولهای بنیادین شکست خورد
مسئول مرکز سلول‌درمانی پژوهشگاه رویان:

  طرح درمان بیماری چشمی RP با استفاده از سلولهای بنیادین شکست خورد

مسئول مرکز سلول‌درمانی پژوهشگاه رویان گفت: مرکز سلول‌درمانی پژوهشگاه رویان با مرکز تحقیقات چشم بیمارستان لبافی‌نژاد مطالعه‌ای را با هدف درمان بیماری RP طراحی کرده بود که این بار به سرانجام نرسید.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از فارس، ناصر اقدمی در مورد آزمایش‌های انجام‌شده در مورد بیماری چشمی RP در مرکز سلول‌درمانی پژوهشگاه رویان اظهار داشت: مطالعات در مورد بیماری RP با استفاده از سلول بنیادین به صورت آزمایشگاهی و بر روی حیوانات انجام شده و نتایج نشان داده که در بهبود دید مدل‌های حیوانی کمک‌کننده بود.

وی ادامه داد: اما متاسفانه زمانی که این درمان بر روی تعدادی از بیماران انجام شد، مشخص شد که در یکی از بیماران به عارضه انجامید و در دیگر بیمار به درمان منجر نشد.

مسئول مرکز سلول‌درمانی پژوهشگاه رویان تأکید کرد: بنابراین اجرای این طرح متوقف شد و گروهی از پزشکان بیمارستان‌های فارابی و لبافی نژاد و پژوهشگاه رویان تشکیل شد تا در مورد سلول مورد نظر مطالعات بیشتری انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: مطالعات برای استفاده از سلول دیگر در درمان بیماری چشمی RP آغاز شده است و امیدواریم که بزودی به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

به گفته وی، مقاله مربوط به روش درمانی قبلی که به سرانجام نرسید تا یک ماه آینده منتشر می‌شود.

به گزارش فارس، رتینیت پیگمانتر یا RP به دسته ای از بیماری‌های غیر شایع چشمی گفته می‌شود که در آنها سلول‌های استوانه‌ای rod photoreceptor شبکیه با سلول‌های مخروطی cone photoreceptor درگیر می‌شوند.

اگر چه این بیماری به مرور زمان پیشرفت می‌کند اما سیر پیشرفت این بیماری در افراد مختلف متفاوت است. شیوع آن در آمریکا 5000/1 نفر است. این بیماری شایعترین علت شب کوری است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
یکشنبه, 03 اردیبهشت,1396

پزشک مشاور

چنگیز رحمانی@:
باسلام
طرحی جدیدا بررسی روی این بیماری را شروع کرده است،اخبار مربوط به پیشرفت طرح از طریق همین سایت اعلام خواهد شد.

یکشنبه, 27 فروردین,1396

چنگیز رحمانی

باعرض سلام خواهشمندم اگر اطلاعات یا درمانی برای بیماریRPموفق شدید اینجانب رادرجریان بگذارید .که اینجانب ازاین بیماری رنج میبرم باکمال تشکر اززحمات بی دریغ شما

شنبه, 07 آذر,1394

سینا

باعرض سلام وخسته نباشید ،سوالی داشتم از شما بزرگواران ایا روش کمکی برای دید بهتر در شب برای بیماران مبتلا به RP وجود داره؟ <br />باتشکر فراوان

پنجشنبه, 09 مهر,1394

قاسم

با سلام <br />من مبتلا به بیماری ار پی هستم، می خواستم بدونم الان برای درمان ان بیماری تحقیقات ادامه داره یا که نه به صورت کلی کنار گذاشته شده؟ <br />همچنین جا داره از همه ی همکارانتون بابت پیگیری این بیماری و سایر بیماری ها ازتون تشکر کنم و از خدای منان براتون ارزوی موفقیت رو خواستارم

دوشنبه, 26 مرداد,1394

پزشک مشاور

علی@: <br />باسلام <br />بله درحال حاضر درطرحی کاملا متفاوت ازطرح قبلی در بخش تحقیقات موسسه رویان به بررسی وآزمایش برای اتمام فازanimal مشغولند وانشاالله بعدازجواب گرفتن ازاین مرحله وارد فازکلینیکی می شوند.اخرین اخبارازاتمام این طرح ازطریق همین سایت اعلام می شود.

دوشنبه, 26 مرداد,1394

علی

با عرض سلام و خسته نباشید <br />آیا بعد از این عدم موفقیت، طرح درمان جدیدی در حال انجام است ؟ <br />چگونه میتوان از مطالعات و روش های جدید برای درمان این بیماری اطلاعات کسب کرد ؟ <br />با تشکر از همه کسایی که تو این مرکز فعالیت میکنن .

چهارشنبه, 10 تیر,1394

پزشک مشاور

بیمارارپی@: <br />باسلام <br />طرح RPهمچنان ادامه داردونتایج خیلی خوبی هم گرفته اندوانشاالله به زودی وارد فازهای کلینیکی می شود.درمورد سوالات ذکرشده ، به هیچ وجه همچین روش درمانی قابل اعتمادنیست چونکه این داروها آزمایش شده وطراحی شده برای یک بافت خاص نیستند بنابراین بافت های زیادی دربدن رادرگیر می کنندوعوارض جانبی خطرناکی رانیز به دنبال دارند.

ﺳﻪشنبه, 09 تیر,1394

بیمار آرپی

سلام ممنون میشم اگه به سوالات بالا جواب بدید و بفرمایید آیا باز هم روی روشهای امیدوارکننده ای کار می شود؟ در چه مرحله ای از پیشرفت هستن؟ و.. <br />ممنون

شنبه, 02 خرداد,1394

بیمار آرپی

سلام. <br />این خبر ناراحت کننده ای برای بیماران آرپی بود امیدوارم مطالعات بر روی سلول های دیگر به زودی نتیجه بخش باشد. <br />با این حال از تمامی زحمت کشان این عرصه نهایت تقدیر و تشکر را دارم چرا که اول امید ما به خدا و بعد به شما عزیزان می باشد. <br />با آروزوی موفقیت برای شما <br /> <br />2 سوال هم داشتم: <br />1- آیا این خبر « تیمی از بیوهکرها مدعی افزایش دید در شب با استفاده از قطره چشمی هستند!» چقدر صحت دارد و آیا می توان بهاین روش نیز امیدوار بود؟ <br /> <br />2- از سرنجام قرص های سی ان تی اف خبری در دست دارید؟ <br /> <br />ممنونم

ﺳﻪشنبه, 29 اردیبهشت,1394

چشم انتظار

سلام <br />این موضوع برای کسانی که چشم انتظار درمان آرپی از این روش بودند بسیار ناراحت کننده بود اما امیدواریم با توکل بر خدا روشهای دیگر جوابگوی درمان این بیماری باشد. با امید به خدا. <br />انشالله موفق باشید از زحمات تمامی عزیزان به نوبه خودم تشکر می کنم چشم امید ما اول به خدا بعد شما. <br /> <br />2 سوال: <br />1- خبری با عنوان( تیمی از بیوهکرها مدعی افزایش دید در شب با استفاده از قطره چشمی هستند) درست است و آیا با این روش می شود میدواری هایی برای درمان داشت؟ <br />ممنونم <br /> <br />2- آیا اطلاعاتی از سرانجام قرص های سی ان تی اف در این خصوص وجود دارد؟

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه