تاریخ انتشار: دوشنبه 20 شهریور 1391
محققان نقش های جدیدی را برای یک آنزیم کلیدی تنظیم فشار خون کشف کردند

  محققان نقش های جدیدی را برای یک آنزیم کلیدی تنظیم فشار خون کشف کردند

سالهاست که مشخص شده در انسان ها، مهار کننده ACE موجب کاهش اندکی در سطوح سلول های قرمز خون می شود. برای روشن شدن نقش دقیق ACE، تیم تحقیقاتی Bernstein ، این ژن را در موش ها که به طورمعمول این آنزیم را دارند، غیرفعال کردند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medical xpress ، دراولین سمپوزیوم   ECRC، درهفتم سپتامبر 2012 در برلین، پروفسور Ken Bernstein  گزارش داده است که در موش ها آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین ( ACE )زیادی منجر به پاسخ ایمنی بسیار قوی تر از معمول می شود. این در حیوانات آزمایشگاهی، نه تنها می تواند با عفونت های باکتریایی به طور موثرتر مبارزه کند ، بلکه رشد تهاجمی سرطان پوست (ملانوم) در موش می تواند توسط یک پاسخ قوی سیستم ایمنی بدن محدود شود. در مقابل، اگر موش ها فاقد ACE باشند، سلول های ایمنی بطور کمتر موثر عمل می کنند.
علاوه براین، ACE ظاهرا درتشکیل خون موثر است. سالهاست که مشخص شده در انسان ها، مهار کننده ACE موجب کاهش اندکی در سطوح سلول های قرمز خون می شود. برای روشن شدن نقش دقیق ACE، تیم تحقیقاتی Bernstein ،  این ژن را در موش ها که به طورمعمول این آنزیم را دارند، غیرفعال کردند. این موش دیگر نمی توانستد این آنزیم را تولید کند. معاینه این موش ها نشان داد که آنها در واقع به طور قابل توجهی سلول های قرمز خون کمتری دارند. همچنین، سلول های سفید خون در این حیوانات فعالیت کمتری دارد. با توجه به این مطالعات محققان نتیجه گرفتند که ACE ظاهرا در تکوین سلول های خونی مختلف نقش مهمی دارد.
تیم Bernstein همچنین نشان داد که ACE ظاهرا نقش مهمی در تکوین کلیه ها دارد. شریان های کوچک و بافت کلیه در موش هایی که این آنزیم را تولید نمی کنند تغییرات پاتولوژیکی را نشان داده و دچار اختلال در جریان ادرار می شوند.
با توجه به این یافته ها، قدرت باروری مردان نیز به ACE مرتبط است. موش های نر فاقد ACE به تولید اسپرم ادامه داده ، اما آنها دیگر برای طولانی مدت قادر به تکثیر نیستند. با این حال، اگر در موش نه خود آنزیم بلکه محصول ACE - یعنی هورمون آنژیوتانسین II – مهار شود، آنها می توانند به تولید مثل ادامه دهند. تا به حال تصور می شد که ACE عمدتا از طریق تولید آنژیوتانسین II اعمال اثر می کند. با این حال، این نتایج نشان می دهد که ACE آنزیمی فعال است و سایر محصولات فعال را جدا از آنژیوتانسین II، به عنوان مثال در بیضه  ها تولید می کند.

پایان مطلب/
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه