تاریخ انتشار: دوشنبه 20 شهریور 1391
توليد گوش آزمايشگاهي از سلول‌هاي انساني

  توليد گوش آزمايشگاهي از سلول‌هاي انساني

دانشمندان در حال پرورش گوش‌هاي پروتز با استفاده از سلول‌هاي انسان براي سربازان كهنه‌كار و آسيب‌ديده در جنگ‌ها هستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ايسنا، يك گوش سازگار توليد شده از سلولهاي خود فرد مي‌تواند پيشرفت بسيار عظيمي براي اصلاح گوشهاي پروتزي گذشته محسوب شود كه شكل كامل يك گوش عادي را نداشته‌اند.

اين محققان در 20 سال گذشته به كار براي پرورش گوش مشغول بوده‌اند اما نتوانسته‌اند بر موانع موجود در ساخت نمونه كاربردي آن فائق آيند.

اكنون محققان آزمايشگاه مهندسي بافت بيمارستان عمومي ماساچوست در بوستون بر اين باورند كه موفق به شناسايي يك راه حل شده‌اند.

آنها با استفاده از يك نمونه رايانه‌اي از گوش سالم بيمار، يك چارچوب تبتانيومي پوشيده شده در كلاژن ساخته‌اند كه يك پروتئين طبيعي عامل كشساني و استحكام پوست است.

اين محققان يك برش از غضروف را از داخل بيني يا بين دنده‌ها برداشته و داخل چارچوب اوليه را با اين سلولها پر كردند. اين تركيب براي دو هفته در ظرف آزمايشگاهي باقي مي‌ماند تا غضروف بيشتري توليد شود.

هنگامي كه محصول نهايي آماده شد، يك تكه پوست از بدن بيمار برداشته شده و پس از پوشش دادن غضروف با آن در جاي سابق گوش قرار داده مي‌شود.

دانشمندان براي 20 هفته اين گوشهاي آزمايشگاهي را بر روي گوسفند آزمايش كرده و نشان دادند كه مي‌توان از آن بصورت موفق و دائمي استفاده كرد.

آنها همچنين توانسته‌اند گوشهاي انساني با صحت آناتوميكي را از سلولها پرورش دهند.

اين مدلها در موشهاي آزمايشگاهي نيز كاشته شد تا تحقيقات بيشتري بر روي آن صورت گيرد؛ اما بر روي گوش‌ انساني انجام نشده است. محققان درصددند پس از توليد اين گوش در آزمايشگاه،آن را بر روي انسان آزمايش كنند.

دانشمندان پس از آن به دنبال دريافت تائيديه از سوي سازمان غذا و داروي آمريكا براي كاشت اين گوشها بر روي بيماران در ظرف يك سال آينده خواهند بود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه