تاریخ انتشار: شنبه 09 خرداد 1394
بانک ژنتیک ایرانیان راه اندازی می شود

  بانک ژنتیک ایرانیان راه اندازی می شود

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: با همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی، بانک ژنتیک ایرانیان براساس برنامه پنجم توسعه راه اندازی خواهد شد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، احمد شجاعی روز شنبه در سی ویکمین همایش فصلی مدیران کل سازمان پزشکی قانونی کشور در یاسوج افزود: با راه اندازی این مرکز، کشف حقایق و جرم های مجرمین سابقه دار با سهولت بیشتری صورت خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: با توجه به پیچیدگی و تنوع جرایم تجهیز امکانات و تقویت ابعاد علمی و تخصصی پزشکی قانونی یک ضرورت است.

شجاعی کمبود نیروی انسانی در سازمان پزشکی قانونی را یک معضل بزرگ دانست و تصریح کرد: نابرابری زیادی در حقوق و مزایای پرسنل و پزشکان ،پزشک قانونی با سایر نهادها وجود دارد.

وی یکی از معضلات و مشکلات قانونی در سازمان پزشکی قانونی را نبود مرکز تحقیقات روانپزشکی خواند و عنوان کرد: راه اندازی این مرکز در سال جاری یک اولویت خواهد بود.

به گزارش ایرنا شجاعی راه اندازی مرکز تحقیقاتی و طرح داد پزشک و مرکز تحقیقات ژنتیک قانونی ، تلاش برای کرامت نیروی انسانی در پزشک قانونی و آموزش پرسنل برای ارتقای سطح خدمات ارایه شده را از دیگر اولویت های پزشکی قانونی در سال 94 ذکر کرد.

وی عنوان کرد: در سال گذشته برغم کمبود امکانات و نیروی انسانی به بیش از سه میلیون استعلام و مراجعه جواب داده شد.

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: با توجه به کمبود نیرو و پیچیدگی انواع جرایم کار قضاوت در سازمان پزشکی قانونی بسیار سخت است.

غلام محمد زارعی افزود: پزشکی قانونی نقش مهمی در احقاق حق و کشف جرم دارد.

وی با اشاره به مشکلات پزشکی قانونی کهگیلویه وبویراحمد در کمبود نیرو و نبود زیر ساخت ها اظهار کرد: مجلس در صورت ارایه طرح آماده همکاری در این راستاست.

این همایش دو روزه با حضور مسوولان کشوری و استانی در کهگیلویه وبویراحمد در حال اجرا است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه