تاریخ انتشار: شنبه 21 آبان 1390
درمان زخم های سربازان جنگی با روش پلاسمای غنی شده از پلاکت

  درمان زخم های سربازان جنگی با روش پلاسمای غنی شده از پلاکت

محققان با پلاسمای غنی شده از پلاکت به بهبود زخم های مزمن کهنه سربازان کمک می کنند.

امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از مدیکال اکسپرس، درحالی که جنگ های نظامی آمریکا در عراق و افغانستان صدمات و لطمات فراوانی را برای سربازان به همراه داشته است محققان در صددند تا زخم هایی که این کهنه سربازان با آن مواجه هستند مداوا کنند.

بسیاری از این نیروها صدمات متفاوتی از جمله صدمات طناب نخاعی، آسیب های مغزی تروماتیک، از دست دادن اندام، آسیب به ارگان های مختلف، آسیب های داخلی، صدمات ارتوپدی و آسیب های پوستی فراوانی را تجربه کرده اند.

بیماران فاقد تحرک به خصوص افراد مبتلا به آسیب های طناب نخاعی در معرض خطر گسترش زخم های مزمن هستند. این زخم های خوب نشدنی، علت زجر بیماران و مراقبان آنها است که هزینه های درمانی  را نیز بالا برده است.

به همین منظور محققان بر روی مهندسی بافت کار کردند. رشته ای که سلول ها و داربست ها را برای کمک به بازسازی و یا جایگزینی بافت یا ارگان تابع با یکدیگر ترکیب می کند.

پژوهشگران عنوان داشتند، ما دریافتیم که بسیاری از این سربازان که با صدمات مغزی و طناب نخاعی مواجه هستند دارای نقص بزرگ بافتی می باشند. برخی از آنها توده عضلانی بزرگ و یا بافت از دست رفته دارند و بسیاری از آنها دردرجه های مختلف فلج شده اند و این صدمات منجر به زخم های مزمن شده اند.

دکتر Sell از مرکز پزشکی Hunter Holmes McGuire VA گفته است: این زخم های مزمن ملتهب است و هرگز خوب نمی شوند بنابراین ما در تلاش بودیم تا با روش های بازسازی بافت به تحریک این زخم ها برای بسته شدن و بهبود یافتن و ایجاد نوعی از بافت اقدام کنیم.

این پژوهشگران از روشی  به نام پلاسمای غنی شده از پلاکت یا PRP استفاده کردند. در این روش خون از بیمار گرفته و در سانتریفیوژ برای تهیه کردن پلاسمای غنی شده از پلاکت قرار دادند و سپس به محل زخم بیمار به منظور تسریع در بهبود زخم های مزمن که به درمان های مرسوم پاسخ نمی داد مجددا تزریق کردند.

بنابر این گزارش، آنها از PRP مایع برای تحریک فوری زخم استفاده کردند و مهره های آلژینیت حاوی PRP به عنوان وسیله تحویل برای آزادی پایدار فاکتورهای رشد مشتق از PRP  به زخم های مزمن استفاده کردند که دیگر به درمان مرسوم پاسخ نمی داد.

آلژینیت یک ماده زیستی مشتق شده از جلبک دریایی یا جلبک ها است که به عنوان یک ماده  سازگار با زیست شناخته شده است.

این ماده معمولا به عنوان یک پانسمان زخم در درمان زخم های سنگین استفاده می شود.

براساس مطالعات محدودی که نتایج آن در نشریه The Journal of Spinal Cord Medicine  نیز به چاپ رسیده است، این تیم تحقیقاتی گزارش داد که انتشار مداوم  فاکتور های رشد از PRP درمانی، نتایج مثبتی در بهبود زخم های مزمن سه نفر از آسیب دیدگان جنگی آسیب های نخاعی در بر داشته است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه