تاریخ انتشار: پنجشنبه 23 شهریور 1391
کانال های یونی مسدود شده با جلوگیری ازتکوین سلولی، سبب نقائص هنگام تولد می شود

  کانال های یونی مسدود شده با جلوگیری ازتکوین سلولی، سبب نقائص هنگام تولد می شود

دلایل سلولی نقائص هنگام تولد، مانند شکاف کام، از دست رفتن دندان ها و مشکلات انگشتان دست و پا معمای حل نشده ای برای دانشمندان بوده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Medical xpress؛ در حال حاضر پروفسور Emily Bates  و دانشجویان بیوشیمی او در دانشگاه Brigham Young  بخش مهمی ازاین معمای تکوین را حل کرده اند. آنها یک کانال یونی را که بار الکتریکی یک سلول را تنظیم می کند، مورد مطالعه قرار دادند. در این مطالعه جدید که در مجله Development منتشر شده است، آنها نشان دادند که مسدود کردن این کانال عملکرد یک پروتئین را که می بایست پیام هایی را به هسته انتقال دهد، مختل می سازد.
بدون این پیام ها، سلول به آنچه که قرار بود تبدیل شود، بخشی از کام، دندان و یا انگشت ، تبدیل نمی شود. اگرچه اختلالات مختلفی وجود دارد که منجر به نقص هنگام تولد می شود، این مکانیسم به تازگی کشف شده ممکن است  آنچه باشد که این سندرم ها در آن مشترک هستند.
Bates و دانشجوی دوره کارشناسی ارشد او Dahal Giri ، در حال حاضر می خواهند از این یافته برای پیشگیری از نقائص هنگام تولد - به خصوص نقص هایی که ناشی از سندرم جنینی الکلی و اختلال گسترده جنینی الکلی است، استفاده کنند.
Bates گفت: "مسئله مهمی که ما در حال حاضرمی دانیم این است که این کانال یونی برای سیگنالینگ پروتئین ضروری است ، بدان معنی که مسیرهای سیگنالینگ تکوین می توانند این بار الکتریکی سلول را حس کند واین به  دلایل مختلفی هیجان انگیز است ."
به عنوان مثال، این مطالعه جدید همچنین مفاهیمی را برای مبارزه با سرطان ارائه می دهد. در سرطان، مشکل این است که سلول ها مجموعه نامناسبی از پیام ها را دریافت می کنند که به آنها می گوید تکثیریافته و گسترش یابند. اگر آنها بتوانند راهی را برای جلوگیری ازاین کانال یونی بیابند، ممکن است از انتقال پیام های سرطانی جلوگیری کنند.
او گفت: "این مسیر سیگنالینگ پروتئین ، همان است که می گوید سلول های سرطانی متاستاز یابند". "ما در حال برنامه ریزی برای تست یک روش درمانی  هستیم که به طور خاص فقط این کانال را در سلول های مورد نظر ما مسدود کند."

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه