تاریخ انتشار: یکشنبه 26 شهریور 1391
ابداع روشي نوين براي ليزر درماني عارضه تخمدان پلی‌کیستیک
برگزیده جشنواره بین المللی رویان عنوان کرد:

  ابداع روشي نوين براي ليزر درماني عارضه تخمدان پلی‌کیستیک

ليزردرماني تخمدان به روش ترانس واژينال، روش نويني براي درمان بيماران مبتلا به تخمدان پلي‌كيستيك است كه از سوي برگزيده گروه ناباروري زنان سيزدهمين جشنواره بين‌المللي تحقيقاتي رويان ارائه شده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان؛  دكتر ونجي ژو، رييس مركز پزشكي باروري گوانگجوي چين در گفت‌وگويي با ايسنا، خاطرنشان كرد: در اين روش از دوزهاي درماني مختلف براي كاهش آسيب وارده به بيماران مبتلا به تخمدان پلي‌كيستيك استفاده مي‌شود.

به گفته وي پيش از اين درمان تخمدان پلي‌كيستيك(PCOC)از روي شكم و همراه با بيهوشي انجام مي‌شده كه در روش جديد ليزردرماني به صورت واژينال صورت مي‌گيرد.

دكتر ژو با اشاره به اين كه اين طرح مرحله كارآزمايي باليني خود براي تعيين حداقل دوز مؤثر ليزر را گذرانده است، گفت: در سال 2005 ميلادي اثربخشي ليزردرماني را بر روي 23 زن مبتلا به سندرم تخمدان پلي‌كيستيك مقاوم به كلوميفن(داروي رايج اين بيماري) ارزيابي كرديم كه شش ماه پس از اين كار، ميزان تخمك‌گذاري و باروري بيماران، به ترتيب به 80 و 36 درصد رسيد.

استاد دانشگاه پزشكي جنوبي چين با تأكيد بر اينكه ليزردرماني يك روش مؤثر در درمان تخمدان پلي‌كيستيك است، به ايسنا گفت: من و همكارانم در اين طرح به دنبال تعيين دوز ليزر مناسب براي اين پروتكل جديد درماني بوديم. ما سه نقطه مناسب در هر تخمدان، شناسايي كرديم كه به نظر مي‌رسد ليرزدرماني در اين سه نقطه دوز كافي براي درمان با ليزر تخمدان پلي‌كيستيك باشد.

مقاله اصلی طرح «ونجي ژو» كه در مجله Fertility & Strility منتشر شده در دومين روز از سيزدهمين جشنواره بين‌المللي تحقيقاتي رويان به شركت‌كنندگان در اين كنگره ارائه شده است.

 سندرم تخمدان پلی‌کیستیک (نشانگان تخمدان پرکیستی) از شایع‌ترین اختلالات غدد درون‌ریز (ﺁندوکرینوﭘﺎتی) در زنان و شایع‌ترین علت نازایی ناشی از عدم تخمک‌گذاری است.

نامگذاری این سندرم به دلیل وجود تخمدان‌های بزرگ محتوی تعداد زیادی کیست کوچک (در اغلب زنان مبتلا و نه در همه) است که در لایه بیرونی هر تخمدان قرار گرفته است.

این بیماری تقریبا در شش تا 10 درصد همه زنانی که در سنین باروری می‌باشند دیده می‌شود. علت بیماری مزبور مشخص نیست اما محققان بر این باورند که عوامل ارثی و دیابت در ظهور آن نقش دارند.

 

منبع خبر : دریافتی/ایسنا

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه