تاریخ انتشار: یکشنبه 26 شهریور 1391
اسکن کل ژنوم به انتخاب بهترین درمان برای سرطان دوران کودکی کمک می کند

  اسکن کل ژنوم به انتخاب بهترین درمان برای سرطان دوران کودکی کمک می کند

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medical xpress ، درمطالعه ای به رهبری موسسه تحقیقات سرطان لندن نشان داده شده است که اسکن کل ژنوم برای شناسایی آسیب های کروموزومی درمقیاس بزرگ می تواند به پزشکان در انتخاب بهترین گزینه درمانی برای کودکان مبتلا به نوروبلاستوم، یکی از رایج ترین انواع سرطان در دوران کودکی، کمک کند.
این محققان به تمام کودکان مبتلا به نوروبلاستوم در سراسر جهان، اسکن کل ژنوم را به عنوان بخشی از درمان استاندارد پیشنهاد کردند.
نوروبلاستوم، یک سرطان پیشرونده سیستم عصبی است، گاهی بسیار قابل درمان است اما بعضی فرم های آن بسیار تهاجمی هستند، این بیماری به طور کلی یکی از علل عمده مرگ و میر ناشی از سرطان در کودکان است. ازآنجاییکه درمان های شدید می توانند عوارض جانبی را درطول زندگی به دنبال داشته باشد، شناسایی این فرم ها در دادن آگهی دقیق و تصمیم گیری مناسب ترین درمان بسیار مهم است.
دانشمندان سوابق پزشکی 8800 بیمار مبتلا به نوروبلاستوم را در سراسر جهان مورد بررسی قرار داده و چندین نقص ژنتیکی در مقیاس بزرگ را یافتند که با میزان بقا مرتبط است، بنابراین اسکن کل ژنوم ازتست فاکتورهای ژنتیکی منفرد در پیش بینی پیش آگهی موثرتر خواهد بود. این مطالعه در مجله British Journal of Cancer  منتشر شده است.
نویسنده ارشد این مطالعه پروفسور Andy Pearson ، در موسسه تحقیقات سرطان گفت: "مطالعه ما نشان داده است که تکنولوژی ارزیابی کل ژنوم برای هر بیمار مبتلا به نوروبلاستوم لازم است. این آزمایشات ژنی به پزشکان در ارائه آگهی دقیق تر و تصمیم گیری بهترین درمان برای بیماران کمک  کرده و به طور بالقوه می تواند زندگی های بیشتری را نجات داده و کودکان بیشتری را از خطر عوارض جانبی جدی دور کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه