تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 28 شهریور 1391
تست تنفس می تواند به تشخیص عقده های ریوی کمک کند

  تست تنفس می تواند به تشخیص عقده های ریوی کمک کند

آزمایش تنفس می تواند برای تمییز بین غدد خوش خیم و بدخیم ریه مورد استفاده قرار گیرد. این بررسی در74 بیمار که تحت بررسی عقده های ریوی در درمانگاه کلرادو بین ماه مارس 2009 و مه 2010 قرار گرفته بودند، صورت گرفت.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، یک مطالعه آزمایشی منتشر شده درمجله Journal of Thoracic Oncology انجمن بین المللی مطالعات سرطان ریه (IASLC)  نشان داد که آزمایش تنفس می تواند برای تمییز بین عقده های خوش خیم و بدخیم ریه مورد استفاده قرار گیرد. این بررسی در74 بیمار که تحت بررسی ندول های ریوی در درمانگاه کلرادو بین ماه مارس 2009 و مه 2010 قرار گرفته بودند، صورت گرفت.
محققان کلرادو بازدم هر بیمار را جمع آوری کردند، تجزیه و تحلیل ترکیبات فرار آلی بازدم با استفاده از دستگاه کروماتوگرافی گازی با طیف سنجی جرمی و اطلاعات حاصل از نانو اری شیمیایی ، توسط پروفسور Hossam Haick و همکارانش انجام شد. بیماران همچنان تحت برونشیوسکوپی و لوبکتومی برای تشخیص نهایی قرار گرفتند. ندول هایی که پس رفت کرده یا بیش از یک دوره 24 ماهه ثابت باقی مانده بودند، خوش خیم در نظر گرفته شدند.
این دو روش به دقت 53 ندول های ریوی را که بدخیم بودند و 19 ندول خوش خیم را شناسایی کردند. علاوه بر این، این روش نانو اری  سبب تمییز بین آدنوکارسینوما و کارسینوم سلول سنگفرشی شده است.
این نوع تست می تواند به حل برخی از مشکلات غربالگری توموگرافی کامپیوتری (CT) کمک کند. در حالی که غربالگری توموگرافی کامپیوتری با دوز پایین میزان مرگ و میر را تا 20 درصد کاهش داده است، بسیاری از مردم ناچار به اقدامات تهاجمی برای پیدا کردن ندول های ریوی که سرطانی نیستند می باشند که میزان مثبت کاذب در آنها 96 درصد است. این آزمایش می تواند به عنوان یک غربالگری ثانویه برای بیمارانی که پس از غربالگری CT دارای ندول های ریوی  تشخیص داده شده اند، انجام گیرد.
 نویسندگان می گویند، تست تنفس گزارش شده دراین مطالعه می تواند تاثیر قابل توجهی در کاهش تحقیقات غیر ضروری و کاهش خطر مربوط به روش های تشخیصی بیماریزا  و کاهش هزینه داشته باشد. علاوه بر این، می تواند مداخلات سریعتر درمانی را تسهیل کرده و جایگزین پیگیری های وقت گیر بالینی که در نهایت منجر به مداخلات درمانی می شود، گردد.
پایان مطلب/
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه