تاریخ انتشار: شنبه 01 مهر 1391
بروز سرطان پوست پس از پیوند پانکراس

  بروز سرطان پوست پس از پیوند پانکراس

سرطان پوست غیرملانوما (NMSCs) به طورمعمول پس از پیوند پانکراس (PT) به ویژه در کسانی که سابقه ابتلا به سرطان پوست را دارند، رخ می دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از HealthDay، با توجه به یک مطالعه منتشر شده در مجله Journal of the American Academy of Dermatology ، سرطان پوست غیرملانوما (NMSCs) به طورمعمول پس از پیوند پانکراس (PT) به ویژه در کسانی که سابقه ابتلا به سرطان پوست را دارند، رخ می دهد.
دکتر Joshua P. Spanogle ، از کلینیک مایو در روچستر و همکارانش، یک مطالعه گذشته نگررا که شامل 216 بیماردریافت کننده پیوند پانکراس به طریق آلوژنیک بوده است، انجام داده اند. دریافت کنندگان، دو، پنج  و 10 سال بعد از پیوند برای بررسی بروز تومور و عوامل خطر ابتلا به سرطان پوست مورد ارزیابی قرار گرفتند.
این محققان دریافتند که بروز تجمعی هر سرطان پوست، 4.7 درصد طی دو سال ، 12.7 درصد طی پنج سال و 19.6 درصد طی ده سال پس از پیوند بوده است. بروز تجمعی کارسینوم سلول سنگفرشی به ترتیب 2.8، 10.3 و 16.7 درصد و بروز تجمعی کارسینوم سلول بازال نیز به ترتیب 2.4، 7.8، و 17.4 درصد بود. طی دو سال پس از پیوند، بروز تجمعی ابتلا ثانویه به کارسینوم سلول سنگفرشی یا کارسینوم سلول بازال، 56 و 36 درصد بوده است. تنها فاکتورهای پیش بینی کننده سرطان پوست نیز سن بیمار و سابقه سرطان پوست قبل از پیوند بود.
این محققان می گویند: نور اساسا خطرابتلا به سرطان اولیه پوست و سرطان پوست غیرملانوما را در جمعیت دریافت کننده پیوند پانکراس افزایش داده و اقدامات پیشگیرانه برای کاهش آن بسیار مهم می باشد. بررسی مکرر گیرندگان PT توسط مراقبین بهداشت حرفه ای و آموزش دیده برای ارزیابی پاتولوژی پوست ، در کاهش اثر NMSC که به راحتی در دوره اولیه بیماری درمان می شود، نیز ضروری است.

پایان مطلب/
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه