تاریخ انتشار: یکشنبه 02 مهر 1391
تولید سلول هایی که به بازسازی سلول های قلبی کمک می کند

  تولید سلول هایی که به بازسازی سلول های قلبی کمک می کند

تیمی به به رهبری دانشمندان سلول های بنیادی ایرلند، سلول هایی را تولید کردند که ممکن است به بازسازی سلول های قلبی و ترمیم بافت ماهیچه قلب که طی حمله قلبی آسیب دیده کمک کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از siliconrepublic.com ، گروهی از دانشمندان در موسسه طب ترمیمی (REMEDI) دانشگاه ملی گالوی ایرلند (NUI Galway) با همکاری کالج ترینیتی دوبلین (TCD)، به این موفقیت که درآن به طور گسترده از نانو مواد استفاده شده است، دست یافتند.
هنگامی که عضله قلب توسط حمله قلبی آسیب می بیند، دارای ظرفیت کمی برای ترمیم خود است و در حال حاضر هیچ درمان بالینی برای ترمیم بافت های آسیب دیده عضله قلب وجود ندارد. استفاده از سلول های قلب خود بیمارنیز یک گزینه مناسب بالینی نیست.
این محققان کشف کردند که نانو لوله های کربنی، نانوذراتی که به طور گسترده استفاده شده است، به تحریک الکتریکی واکنش نشان می دهند. آنها سپس با استفاده از این نانومواد به ایجاد سلول هایی با ویژگی های پیش ساز قلبی از سلول های بنیادی بالغ پرداختند.
دکتر Valerie Barron  توضیح داد:خواص الکتریکی این نانومواد باعث پاسخ در سلول های بنیادی مزانشیمی (بزرگسالان) که از مغز استخوان انسان به دست آوردیم ، شده است . در واقع، آنها دارای خاصیت الکتریکی شده که آنها را به سلول های شبه قلبی بیشتر تبدیل می کند .
این یک روش کاملا جدید است که منبعی از سلول های طراحی شده را که دارای پتانسیل استفاده به عنوان یک روش درمان بالینی جدید است، فراهم می کند.
به طور هیجان انگیزی، این استراتژی سنگ بنای دیگر برنامه های الکتروفعال ترمیم بافت است و می تواند به آسانی برای سایر موارد بالینی قابل بحث، از جمله مغز و نخاع مورد استفاده قرار گیرد.
این مطالعه اخیرا در مجلات  Biomaterials و  Macromolecular Bioscience منتشر شده است.
او افزود: ما امیدواریم، بسیاری از مردم در سراسر جهان در نهایت از این درمان بهره مند شوند. برخی از نانولوله های کربنی تحقیق ما، توسط TCD ثبت اختراع شده است و توسط شرکت های بین المللی علوم مواد، الکترونیک و مراقبت های بهداشتی مجوزگرفته است.

پایان مطلب/
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه