تاریخ انتشار: دوشنبه 03 مهر 1391
سلول های پرتوان القایی برای درمان بیماری های کبدی ، قلبی و پانکراسی
مدیر موسسه نوروفیزیولوژی دانشگاه کلن آلمان بررسی کرد:

  سلول های پرتوان القایی برای درمان بیماری های کبدی ، قلبی و پانکراسی

مدیر موسسه نوروفیزیولوژی دانشگاه کلن آلمان گفت: استفاده از سلول های بنیادی پرتوان القایی در مدل های بالینی، صنعت آرایشی و بهداشتی، صنعت داروسازی و همچنین تولید این سلول ها از سلول های بزرگسالان و بررسی میزان اثرات آنها را موردبررسی قرار داده ام.
امتیاز: Article Rating

یورگن هشلر (Urgen Heshler)  مدیر موسسه نوروفیزیولوژی دانشگاه کلن آلمان در گفتگو با "بنیان" اظهار داشت: در سال 2002 به عنوان اولین دانشمند آلمانی مجوز فعالیت بر روی سلول های بنیادی جنینی انسانی را کسب کردم و اخیرا نیز بر روی سلول های بنیادی پرتوان القایی برای غربالگری سم شناسی و مدل های بیماری و استفاده از سلول های بنیادی پرتوان القایی برای تحقیقات پایه به منظور رسیدن به اقدامات کلینیکی فعالیت دارم.

وی با بیان اینکه به مدت 26 سال بر روی سلول های بنیادی ، سلول های بنیادی پرتوان القایی، سلول های بنیادی جنینی و سلول های قلبی فعالیت داشته ام در باره آخرین پروژه های تحقیقاتی خود گفت: طی مقاله ای یکی از ویژگی ها، منشاء و قابلیت تمایز سلول های پرتوان القایی به سلول های دیگر از جمله سلول های قلبی و بررسی عملکرد آنها درحیوانات به امید کاربرد آن در درمان بالینی انسان را بیان کرده ام.

هشلر با اشاره به این مطلب که از سلول های بنیادی در صنایع بهداشتی و ارایشی در مدل حیوانی بهره برده است افزود: در باره استفاده از سلول های بنیادی پرتوان القایی در مدل های بالینی و صنعت آرایشی و بهداشتی و صنعت داروسازی و همچنین تولید این سلول ها از سلول های بزرگسالان و بررسی میزان اثرات آنها را نیز در مقاله ای مورد اشاره داشته ام.

این دانشمند سرشناس آلمانی درباره تاثیر این مطالعات در آینده سلول درمانی گفت: ما به دنبال استفاده از سلول های پرتوان القایی برای درمان بیماری های قلبی ، کبدی و پانکراسی هستیم و آینده روشن و عظیمی را برای استفاده از این سلول ها در پزشکی می بینیم.

وی به پروژه های مشترک محققان ایرانی با آلمانی نیز اشاره و تصریح کرد: امکانات پژوهشگاه رویان در سطح خوبی است و ما همکاری قدیمی با این مرکز داریم و تعدادی از دانشجویان این مرکز را برای انجام پروژه های مشترک پذیرفته ایم.

هشلر با تاکید بر اینکه تا کنون چندین بار از پژوهشگاه رویان بازدید کرده است گفت: رویان دارای تجهیزات خوب و کاملی است و پروژه های تعریف شده خوب و مقالات معتبر در زمینه سلول های بنیادی در سطح بین المللی ارائه کرده اند.

وی که در هشتمین کنگره بین المللی سلول های بنیادی رویان نیز حضور داشت دراین باره گفت: در کنگره رویان مقالات و پروژه های معتبری از همه نقاط دنیا از کشورهای عربی ، اقیانوسیه و آمریکا ارائه شد که همگی از کیفیت بالایی برخوردار بودند و من در کنگره های دیگر کمتر چنین کیفیتی را مشاهده کرده ام.

پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه