تاریخ انتشار: دوشنبه 03 مهر 1391
ارتباط یک نوع ژن دیگر به سرطان پستان مردان شناسایی شد

  ارتباط یک نوع ژن دیگر به سرطان پستان مردان شناسایی شد

محققان گزارش دادند که آنها یکی دیگر از تغییرات ژنتیکی را که به نظر می رسد به سرطان پستان مردان، یک بیماری نادر که هر ساله به کشته شدن چند صد مرد منجر می شود، را شناسایی کرده اند.
امتیاز: Article Rating


به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress ، دکتر Nick Orr نویسنده این مطالعه در موسسه تحقیقات سرطان لندن گفت: این یافته به هر گونه پیشرفت فوری در درمان این بیماری منجر نمی شود. اما با پیدا کردن ژن مرتبط با سرطان پستان مرد، ما می توانیم بیشتر در مورد زیست شناسی و درک این بیماری بدانیم، و درنتیجه، درک بهتری از بهترین روش درمان سرطان پستان مردان به دست آوریم. ما همچنین امیدواریم که این یافته ها به ما درکسب اطلاعات بیشتر در مورد این بیماری در زنان نیزکمک کند.
سرطان پستان مردان حدود 100 بار کمتر از سرطان پستان درزنان شایع است. بنا برتخمین جامعه سرطان آمریکا، امسال این سرطان پستان در حدود 2190 مرد در ایالات متحده تشخیص داده می شود و حدود 410 نفر را خواهد کشت.
پیش آگهی این سرطان پستان درمردان مبتلا مشابه با زنان مبتلا به سرطان پستان است، اگر چه این بیماری کمتر درمردان شناخته شده است. مطالعه منتشر شده در سال گذشته همچنین نشان داد که مردان به طور متوسط در سنین بالاتری (70سال) نسبت به زنان ( 62 سال) مبتلا به این بیماری تشخیص داده می شوند.
ORR توضیح داد: ما به پیشرفت های زیادی دریافتن علل سرطان پستان در زنان طی دو دهه گذشته دست یافته ایم. اما اطلاعات بسیار کمی در مورد علت این بیماری در مردان داریم.
دراین مطالعه جدید، محققان DNA مربوط به 823مرد مبتلا به سرطان پستان و 2795 مرد مشابه بدون این بیماری را مورد بررسی قرار دادند. آنها سپس اقدام به مقایسه نتایج خود در این دو گروه پرداختند.
ORR گفت که تیم او تغییری را در ژنی به نام RAD51B در 20 درصد از مردان مبتلا به سرطان پستان یافت که تنها در 15 درصد از افراد سالم یافت می شد. این تغییر به سرطان پستان در زنان نیزمرتبط بود.
این یافته ها به تحقیقات قبلی که جهش در ژنی به نام BRCA2 را به نرخ بالاتر سرطان پستان در مردان مرتبط می داند، افزوده شد. جهش در این ژن تا حد زیادی خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان را افزایش می دهد.
دکتر Mikael Hartman ، استاد دانشگاه ملی سنگاپور، گفت: در حال حاضر، این یافته ها برای درک این بیماری مفید هستند. هدف نهایی پیشگیری از بیماری است، اما راهی دراز در پیش است. بنابراین، برای هر درمان پیشگیرانه ای باید منتظر بود.
این مطالعه درمجله Nature Genetics منتشر شده است.
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه