تاریخ انتشار: چهارشنبه 05 مهر 1391
نقش مغز استخوان در درمان بیماری کولیت و کرون

  نقش مغز استخوان در درمان بیماری کولیت و کرون

محققان دانشگاه ایالتی میشیگان اسراری را در مغزاستخوان کشف کردند که می تواند منجر به درمان های بهبودبخش برای بیماری کولیت و کرون شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Medical Xpress ، این نتایج که درمجله Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است، نشان می دهد که بیماریهای مخرب التهابی روده که دردستگاه گوارش دیده می شود، درمغز استخوان منعکس می شود. Pam Fraker استاد بیوشیمی و زیست شناسی مولکولی دانشگاه MSU گفت: یافته های اولیه نشان می دهد که اختلالات روده به طور بالقوه ای می تواند از طریق مغز استخوان درمان شوند.
او گفت: اگر ما بتوانیم توانایی مغز استخوان را درتولید سلول های التهابی کاهش دهیم، می توانیم شدت بیماری کولیت و کرون را نیز کاهش دهیم ، این می تواند آسیب هایی که این بیماری ایجاد می کند و تعداد بیماران نیازمند عمل جراحی را کاهش دهد.
کولیت و کرون بیش از یک میلیون نفر را در ایالات متحده، از جمله کودکان درحال رشد را تحت تاثیر قرار می دهد. هیچ درمان پیشگیرانه ای برای آن وجود ندارد، با این حال، به منظور کاهش درد و التهاب بیماری اغلب داروهای استروئیدی تجویز می شود. اثر جانبی این داروها آسیب بافتی است که می تواند منجر به عمل جراحی و عوارض دیگرشود.
دیدن بیماران جوانی که از درد کولیت شدید رنج می برند، مشوق Fraker درتحقیق بر روی این بیماری مخرب است.
Fraker برروی مغز استخوان که بافتی وسیع، بسیار فعال و پاسخ دهنده است متمرکز شد. هنگامی که کولیت درموش القا شد، او از تغییرات قابل توجه و سریع رخ داده در مغز استخوان موش شگفت زده شد. علائم کولیت، مانند تورم، کم خونی و افزایش غیرطبیعی درمونوسیت ها و نوتروفیل ها، در مغز استخوان منعکس شد.
واکنش مغز استخوان در واقع آتش التهاب بیماری التهابی روده را به جای کمک به درمان آن شعله ور می کند. وقتی که مغز استخوان تولید مونوسیت ها و نوتروفیل ها را افزایش می دهد، آنها را در ساخت لنفوسیت ها و سلول های قرمز خون که کلیدهای سیستم دفاعی بدن هستند، مصرف می کند.

پایان مطلب/
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه