تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 24 آبان 1390
کارشناسان چینی دو ژن جدید در ارتباط با بیماری جذام کشف کردند

  کارشناسان چینی دو ژن جدید در ارتباط با بیماری جذام کشف کردند

کارشناسان چینی دو ژن جدید را کشف کردند که چه بسا جهش آنها خطر ابتلای انسان به بیماری جذام را افزایش می دهد.

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از فارس ، کارشناسان چینی پژوهش های گسترده ای را انجام داده و در جریان آن دو ژن جدید را کشف کردند که جهش آنها چه بسا میزان ابتلای انسان به جذام را افزایش می دهد.

"چانگ شیو جیون" و "لیو جیان جیون" پروفسورهای دانشگاه "آنهوی" چین و "چانگ فو رن" پژوهشگر آکادمی علوم پزشکی استان "شاندونگ" در شرق این کشور تحقیقات زیادی را بر روی نمونه های گرفته شده زیادی انجام دادند تا اینکه وجود ارتباط بین نسخه های جهش یافته دو ژن به نامهای (آی إل 23 آر) و(آر آیه بی 32) و ابتلا به بیماری جذام را کشف کردند؛ بیماری که پزشکان درگذشته معتقد بود که ذاتی یا ارثی نیست.

برپایه گزارش شینهوا، پروفسور چانگ و چانگ فو رن پژوهشگر آکادمی علوم پزشکی استان شاندونگ اولین کسانی بودند که در سال 2009 میلادی 7 ژن را کشف کردند که علت اینکه چرا برخی از مردم بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به بیماری جذام هستند، را توضیح می دهد.

جذام یک بیماری عفونی قدیمی است که ویژه انسان است و عامل مولد آن باکتری Mycobacterium leprae نام دارد. این بیماری پوست، اعصاب محیطی و اعضای مخاطی مانند چشم ها و مجاری تنفسی را مورد حمله قرار می دهد.

بیماری جذام عمدتا سیستم اعصاب در ناحیه دست ها، پاها و صورت را هدف قرار می دهد. این بیماری همچنین با عنوان بیماری هانسن نیز شناخته شده است.

آمارهای رسمی نشان می دهد که 213 هزار نفر به بیماری جذام مبتلا هستند که این بیماران در وهله اول در آسیا و آفریقا زندگی می کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه