تاریخ انتشار: چهارشنبه 05 مهر 1391
محلولی جدید برای بهبود انجماد سلول های بنیادی پرتوان القایی

  محلولی جدید برای بهبود انجماد سلول های بنیادی پرتوان القایی

گروهی ازمحققان ژاپنی 12 نوع محلول تجاری آماده و قابل دسترس انجماد را با هم مقایسه کرده و متوجه شدند که: ماده " Cell Banker 3" عملکرد بهتری نسبت به 11 محلول دیگردارد واجاز می دهد که سلول های IPS به مدت یک سال دردمای C° 80– در حالت تمایز نیافته باقی بمانند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، درمطالعه ای به منظور تعیین بهترین راه حل انجماد برای حفظ سلول های بنیادی پرتوان القایی (IPS)، گروهی ازمحققان ژاپنی 12 نوع محلول تجاری آماده و قابل دسترس انجماد را با هم مقایسه کرده و متوجه شدند که: ماده " Cell Banker 3" عملکرد بهتری نسبت به 11 محلول دیگردارد واجاز می دهد که سلول های IPS به مدت یک سال دردمای  C° 80– در حالت تمایز نیافته باقی بمانند.
این مطالعه در شماره اخیر Cell Medicine  منتشر شده است.
دکتر Hirofumi Noguchi نویسنده همکاراین مطالعه دردانشگاه اوکایاما گفت:"سلولهای iPS یک جایگزین امیدوارکننده برای سلول های بنیادی جنینی است و می تواند به جای سلول های بنیادی مشتق از بافت های مغزاستخوان، سلولهای استرومایی و چربی مورد استفاده قرارگیرد. با این حال، میزان بقاء سلولهای iPS انسانی، مانند سلول های بنیادی جنینی، در طول انجماد کاهش قابل توجهی می یابد. طیف گسترده ای از روش های های انجماد استفاده شده است، ولی بسیاری ازآنها سمی یا برای استفاده در انجماد بی تاثیرهستند.
محققان به این نتیجه رسیدند که " Cell Banker 3" ، بیشترین درصد زنده بودن و تکثیرسلول را نسبت به محلول های دیگرمورد آزمایش نشان داده و می تواند به طور گسترده  وبدون هیچ مهارت خاصی مورد استفاده قرار گیرد.
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه