تاریخ انتشار: یکشنبه 09 مهر 1391
جداسازی سلول های بنیادی از تومورهای مغزی

  جداسازی سلول های بنیادی از تومورهای مغزی

با کمک فلوسیتومتری، دانشمندان سلول های بنیادی را از تومورهای باقی مانده جدا کردند که اجازه تجزیه و تحلیل سریع و کارآمد سلول های هدف را فراهم می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily، روش جدید ارائه شده در مجله Journal of Visualized Experiments  جزئیات آزمایش شناسایی سلولهای بنیادی شروع کننده تومورمغزی درتومورهای مغزی اولیه را آشکار کرد. با کمک فلوسیتومتری، دانشمندان سلول های بنیادی را از تومورهای باقی مانده جدا کردند که اجازه تجزیه و تحلیل سریع و کارآمد سلول های هدف را فراهم می کند. این روش به طور موثری برای شناسایی سلول های بنیادی مشابه در بیماران مبتلا به سرطان خون مورد استفاده قرارگرفته است.
دکتر Sheila Singh ، نویسنده و جراح مغز و اعصاب از دانشگاه مک مستر توضیح می دهد: به طور کلی، تومورمغزی بسیار نادر است، تنها حدود یک نفر درهر 100،000 نفر با سرطان مغز اولیه تشخیص داده می شوند. با این حال، این توموردومین بدخیمی شایع در کودکان بوده و در کنار لوسمی دارای بالاترین میزان مرگ و میر است.
اهمیت این مطالعه دراین است که اجازه می دهد تا دانشمندان به شناسایی، خالص سازی و مطالعه سلول های شروع کننده تومورمغزی به سرعت و بدون از دست دادن نمونه بپردازند. از آنجا که این سلول های بنیادی به دانشمندان اجازه می دهند تا تومور رادر یک پتری دیش آزمایشگاهی رشد دهند ، می توانند به عنوان یک مدل موثر گسترش توموردر مغز بیمارعمل کنند. اما همه تومورها به طورفعال توسط سلولهای بنیادی ایجاد نمی شوند، آنها موجب گسترش پیشرونده تومورمی شوند که منجر به یک پیش آگهی منفی می شود . به طورمعمول، بقای متوسط ​​ بیماران مبتلا به این نوع تومور پانزده ماه است، و آنها تقریبا کشندگی یک شکلی دارند. در حال حاضر هیچ چشم اندازی برای درمان آن وجود ندارد.
دکتر Singh توضیح می دهد: از سال 2003، ما در حال تکمیل تکنیک جداسازی سلول های بنیادی از تومورهای مغزی هستیم. سلول های بنیادی دارای سه ویژگی کلیدی هستند: خود تجدیدی، تمایز به چندین رده و طول عمرطولانی. بررسی سلول های بنیادی به دانشمندان اجازه می دهد روش های درمانی را توسعه دهند که نه تنها سلول های اجدادی، بلکه سلول های دختری را هدف قراردهند. این بسیار مهم است زیرا سلول های بنیادی اغلب بدون ایجاد عوارض جانبی در بقیه بدن، به سختی از بین می روند.
Singh ادامه می دهد: هنگامی که سلول های دختری شناسایی شدند، این روش می تواند این سلول ها را خوبی هدف قرار داده و جداسازی کند. این روش همچنین به ما در شناسایی و جداسازی این سلول ها برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محتوای مولکولی آنها و اینکه چگونه هدف قرارگیرند، کمک می کند.
با توجه به مقدار کم بافت های در دسترس دانشمندانی مانند دکتر Singh ، روش تحلیلی باید فوق العاده کارآمد و دقیق باشد تا این بافت های گرانبها هدر نروند. از آنجا که دکتر Singh برای اولین بار سلول های شروع کننده تومور مغزی را شناسایی کرده ، او مشکلات کار با این بافت ها را تایید کرده است. آزمایشگاه دکتر Singh بر بهینه سازی این روش، که با تعداد کم سلول ها محدود می شود، برای افزایش خروجی داده ها متمرکز شده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه