تاریخ انتشار: شنبه 23 خرداد 1394
مطالعات رمز و راز حافظه و خلق و خوی را کشف کرده اند(نقش سلول های بنیادی)

  مطالعات رمز و راز حافظه و خلق و خوی را کشف کرده اند(نقش سلول های بنیادی)

به لطف کشف دو نوع مجزا از سلول های بنیادی، محققین یک گام دیگر به درک این که چگونه مغز، حافظه و خلق و خوی را تنظیم می کند نزدیک شده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، محققین در دانشگاه کوئینزلند دو نوع سلول بنیادی را درهیپوکامپ شناسایی کرده اند. این ناحیه از مغز برای یادگیری و حافظه حیاتی است. محققین برای اولین بار توانسته اند جمعیت های خالصی از این سلول های بنیادی را شناسایی کنند. این یافته می تواند در درمان اختلالات روانی و یادگیری تاثیر گذار باشد.

تولید نورون های جدید در مغز، فرایندی است که با افزایش سن کاهش می یابد ولی این فرایند برای عملکردهای شناختی و یادگیری ضروری است. این محققین می گویند که به یک سوال قدیمی در مورد ایجاد نورون های جدید در هیپوکامپ پاسخ داده اند. پیش از این، این نورون ها به نظر همگی مشابه می آمدند و مخص نبود که چگونه این نورون های مشابه رفتارهایی مانند یادگیری و خلق و خوی را تنظیم می کنند. وجود  جمعیت سلول های بنیادی مجزا پیشنهاد می کند که آن ها به انواع مختلف نورون ها تبدیل می شوند که دارای عملکردهای مختلفی در هیپوکامپ هستند. دو گروه سلولی در مناطق مختلف هیپوکامپ وحود دارند که پیشنهاد می کند که نواحی مجزا درون هیپوکامپ یادگیری فضایی و خلق و خوی را تنظیم می کنند. زمانی که محققین این سلول ها را خالص سازی کردند دریافتند که آن ها به وسیله مکانیسم های مختلفی فعال می شوند و نورون های جدیدی را تولید می کنند که از نظر بیان ژن متفاوت هستند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه