تاریخ انتشار: شنبه 23 خرداد 1394
پروژه احداث مرکز درمان ناباروری و تحقیقات سلولی در سرعین کلنگ زنی شد

  پروژه احداث مرکز درمان ناباروری و تحقیقات سلولی در سرعین کلنگ زنی شد

در مراسمی با حضور رییس جهاد دانشگاهی کشور و مسوولان استانی پروژه احداث مرکز درمان ناباروری ، سلول درمانی و تحقیقات سلولی ظهر امروز در شهرستان سرعین کلنگ زنی شد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ایرنا ، پروژه مرکز درمان ناباروری ، سلول درمانی و تحقیقات سلولی در زمینی به ارزش 30 میلیارد ریال در موقوفه 'بیت الله عبداللهی' خیر اهل سرعین احداث می شود.

مدیرکل جهاد دانشگاهی استان اردبیل روز پنجشنبه در این آیین گفت: عملیات اجرایی این پروژه به زودی آغاز خواهد شد و امیدواریم تا سه سال آینده به بهره برداری رسیده و به یکی از بزرگترین مراکز درمان ناباوری کشور تبدیل شود.

رامز نصیری ادامه داد: مرکز خدمات تخصصی درمان ناباوری جهاد دانشگاهی استان در اردبیل نیز با همکاری پژوهشکده رویان از سال 1391 کار خود را آغاز کرد و به موفقیت های چشمگیری دست یافت که امیدواریم این مرکز جدید نیز در همان مسیر حرکت کند.

وی افزود: از زمان آغاز فعالیت آن مرکز حدود شش هزار بیمار از مناطق مختلف کشور و حتی کشورهای همسایه پذیرش شدند که به طور متوسط سالانه 60 زوج از جمهوری آذربایجان بودند.

او بیان کرد: در این مرکز تاکنون 300 زوج درمان شدند و 48 نوزاد به روش لقاح آزمایشگاهی آی بی اف متولد شده اند.

او گفت: این مرکز جزو شاخص ترین فعالیت های جهاد دانشگاهی استان بوده و از زمان فعالیت آن در سال 1380 اقدامات خوبی در حوزه های آموزشی ، فرهنگی ، پژوهشی و فناوری انجام شده است.

نصیری بیان کرد: هم اکنون علاوه بر حوزه پزشکی آمادگی داریم در زمینه گیاهان دارویی نیز فعالیت های خود را گسترش دهیم.

مدیرکل جهاد دانشگاهی استان اردبیل افزود: از زمان آغاز بکار مرکز رشد گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی این استان 10 شرکت در آن مستقر شده و چهار شرکت نیز در حال طی کردن مراحل ثبت در زمره شرکت های دانش بنیان هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اردبیل نیز در این آیین اظهار کرد: با توجه به پیچیدگی های دنیای امروز به ویژه اقتصاد جهانی دیگر اقتصاد ، تولید و تجارت در زمین ها و کارخانه ها تعریف نمی شود.

اقبال عباسی افزود: با توجه به شعار جمهوری اسلامی ، منویات نظام ، مشکلات منطقه ای ، ضعف های مدیریتی در گذشته و گرفتاری هایی مانند پرداخت یارانه های نقدی که امروز گریبانگیر دولت شده باید برنامه ای نظام مند برای خروج از مشکلات کنونی پیدا کنیم.

معاون استاندار اردبیل گفت: شرایط کنونی داخلی و بین المللی و ظرفیت چشمه های جوشان منابع انسانی موجود در کشور ایجاب می کند در مسیر کسب دانش مولد و تجاری سازی آن گام برداریم.

چهل و چهارمین گردهمایی معاونان پژوهشی واحدها ، پژوهشگاه ها ، پژوهشکده ها و سازمان های جهاد دانشگاهی 21 و 22 خرداد ماه در شهرستان سرعین استان اردبیل برگزارشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه