تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 26 خرداد 1394
نقش منحصربفرد سلول های عصبی در مصرف انرژی بدن

  نقش منحصربفرد سلول های عصبی در مصرف انرژی بدن

اگرچه به خوبی مشخص شده است که اضافه وزن نتیجه عدم تعادل بین آن چه می خوریم و میزان انرژی مصرفی ماست، اما نقش سیستم عصبی در کنترل تعادل انرژی به خوبی مشخص نیست. اینک محققین در دانشگاه فلوریدا به این سوال پاسخ داده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، پروفسور Xu در این مرکز تحقیقاتی می گوید که مطالعه اخیر ما جمعیت های جدیدی از سلول های عصبی را شناسایی کرده است که اشتها، گرمازایی(ترموژنز) و فعالیت فیزیکی را کنترل می کنند. ما تصور می کنیم که این نورون ها می توانند هدفی برای ایجاد داروهای جدید باشند.

در این مطالعه محققین گروه های مختلف نوورن ها که ماده ای به نام فاکتور نوروتروفیک مشتق از مغز(BDNF) را درون منطقه کوچکی از مغز به نام هیپوتالاموس پری ونتریکولار بیان می کنند مورد ارزیابی قرار دادند. این پروتئین نقش بسیار مهمی در عملکردهای مغزی دارد. مطالعات نشان می دهد که حذف ژن BDNF می تواند به طور دراماتیکی اشتها را افزایش دهد و موجب چاقی شدید شود. هم چنین این مطالعه نشان می دهد که حذف BDNF موجب مختل شدن ترموژنز می شود. مطالعه بیشتر موجب کشف انواع نورون های BDNF  مجزا شد که جداگانه اشتها و ترموژنز را کنترل می کنند. این دو گروه نه تنها نقش های متفاوتی را انجام می دهند در مناطق جداگانه ای از منطقه هیپوتالاموس پری ونتریکولار نیز قرار دارند. این جدایی جغرافیایی سوالات جالبی را ایجاد می کند: ایا این نورون ها علی رغم مکان های مجزایشان برای انجام عملکردشان با هم ارتباطی دارند یا خیر. با توجه به این حقیقت که در موش ها و انسان های با موتاسیون BDNF و گیرنده اش، چاقی شدید اتفاق می افتد، درک بهتر مکانیسم های دخیل در اثر BDNF روی وزن بدن می تواند دیدگاه های جدیدی در مورد تنظیم تعادل انرژی ایجاد کند. این یافته ها پیشنهاد می کند که فعالیت دو گروه از نورون ها می تواند به طور شدید اشتها را سرکوب کند و مصرف انرژی را افزایش دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه