تاریخ انتشار: پنجشنبه 28 خرداد 1394
کشف روشی که به بیماران مسن که متحمل پیوند سلول های بنیادی خون ساز شده اند کمک می کند

  کشف روشی که به بیماران مسن که متحمل پیوند سلول های بنیادی خون ساز شده اند کمک می کند

از زمانی که پیوند سلول های بنیادی برای اولین بار 20 سال پیش به عنوان درمانی استاندارد برای سرطان های خاص و بیماری های خونی مورد استفاده قرار گرفت، افراد پیرتر از 60 سال به ندرت تحت درمان با این روش قرار گرفتند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، امروزه بحث سن، یک موضوع مشکل زا برای این درمان محسوب نمی شود و اغلب افرادی که امروزه برای درمان بیماری های خونی شان مانند لوکمیای میلوئید حاد(AML) به پیوند سلول های بنیادی نیاز دارند بیش از 60 سال سن دارند. امروزه روشی جدید به وسیله محققین ایجاد شده است که به افراد پیرتر اجازه می دهد که این نوع درمان را بهتر تحمل کنند تا نتایج بهتری بدست آورند.

دکتر هیلارد لازاروس و سایر محققین خود را برای فازIII مطالعات برای بررسی پتانسیل Iomab-B  در پیوند سلول های بنیادی خون ساز آماده می کنند. داروی Iomab-B یک رادیوایمونوکانژوگه شامل BC8 است که یک آنتی بادی منوکلونال موشی جدید کوپله شده با رادیو ایزوتوپ آیودین-131  است. این آنتی بادی(BC8) می تواند CD45 را هدف قرار دهد که یک آنتی ژن لوکوسیتی بیان شده روی سلول های سفید خونی است. محققین در Actinium دریافتند که آنتی ژن، BC8 را به طور بالقوه در هدف قرار دادن سلول های خونی سفید به منظور آماده سازی برای پیوند سلول های بنیادی خون ساز در برخی سرطان های خونی مانند لوکمیای میلوئید حاد، لوکمیای لنفوبلاستیک حاد، بیماری Hodgkin و ... مفید می سازد. زمانی که BC8 با ایزوتوپ های رادیواکتیو نشان دار می شود، رادیواکتیویته را مستقیما به جایگاه رشد سرطانی و مغز استخوان حمل می کنند و این در حالی است که از اثرات پرتو روی بافت های سالم جلوگیری می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه