تاریخ انتشار: پنجشنبه 04 تیر 1394
محیط کشتی جدید برای سلول های بنیادی پرتوان، نیاز به تغذیه روزانه را از بین می برد

  محیط کشتی جدید برای سلول های بنیادی پرتوان، نیاز به تغذیه روزانه را از بین می برد

در نشست ISSCR 2015 در استکهلم، مطالعه ای جدید ارائه شده است که گزارش می دهد که محیط کشت جدیدی برای سلول های بنیادی پرتوان(PSC) طراحی شده است که انعطاف پذیری برنامه ای بی سابقه ای را در اختیار محققین قرار می دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازBusiness Wire، این محیط کشت اجازه می دهد که محققین این سلول ها را بدون تغییرات روش کاری و مختل کردن کیفیت کشت سلول، به مدت دو روز از تعویض محیط کشت معاف دارند. این امر موجب می شود که محققین در زمان صرفه جویی کنند و مدیریت بهتری روی نمونه ها داشته باشند و خطر آلودگی را نیز کاهش دهند.

محیط کشت Gibco Essential 8 Flex برای اولین بار در نشست سالانه ISSCR 2015 در استکهلم ارائه شده است. این نشست از تاریخ 24 تا 27 ژون برگزار می شود. کشت سلول های بنیادی پرتوان فرایند زمان بر و تکنیکی است. بسیاری از اجزای محیط کشت سلول های بنیادی مانند FGF2، در دماهای فیزیولوژیکی مربوط فعالیت شان را از دست می دهند و بنابراین کشت های سلول های بنیادی باید روزانه برای حفظ پرتوانی شان و پتانسیل تمایزی شان به هر سه رده تغذیه شوند. برای بدست آوردن این هدف، محققین باید مراحل تغذیه ای مرسوم و غیر ضروری را لزومی به انجام آن ها نیست پشت سر بگذارند. کاهش تعویض محیط تغذیه ای می تواند پارادیم کنونی در مورد تغذیه سلول های بنیادی را تغییر دهد. در واقع پروتکل های کنونی و روش ها کشت فعلی و مراحل ریکاوری نمونه ها می تواند اثر زیادی روی کیفیت سلول های بنیادی پرتوان بگذارد. این محیط کشت جدید Gibco Essential 8 Flex پیچیدگی های پیشین را ندارد و به محققیت اجازه می دهد کنترل بیشتری روی رویه های کشت سلول های بنیادی پرتوان داشته باشند. این محیط کشت 90درصد فعالیت FGF2 را بعد از 72 ساعت حفظ می کند و این درحالی است که در سایر برندهای رقیب، فعالیت FGF2، ظرف 24 ساعت به زیر 10 درصد سقوط می کند. برای اطلاعات بیشتر می توانید به www.thermofisher.com/essential8flex مراجعه کنید.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه