تاریخ انتشار: شنبه 15 مهر 1391

  ژن مسئول سرطان های خود به خودی پستان شناسایی شد

محققان می گویند جهش در ژن NF1 در بیش از یک چهارم تمام سرطان های پستان غیرارثی و یا خود به خودی شایع است.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از medindia، محققان می گویند جهش در ژن NF1 در بیش از یک چهارم تمام سرطان های پستان غیرارثی و یا خود به خودی شایع است.
درموش، جهش NF1 با فعال شدن بیش از حد یک پروتئین محرک سرطان به نام Ras همراه است. در حالی که پیش از این محققان شواهدی پیدا کرده بودند که ژنNF1 درانواع دیگر سرطان نقش دارند ، اکنون نقش آن را درسرطان پستان شناسایی کردند. این نشان می دهد که داروهایی که مانع فعالیت Ras می شوند ممکن است در مبارزه با سرطان پستان ناشی از جهش NF1 مفید باشد.
دکتر John Schimenti محقق مرکز ژنومیک مهره داران در دانشگاه دامپزشکی ایتاکا در نیویورک گفت: فن آوری های ژنومی قادر خواهد بود علل مولکولی سرطان پستان را تعیین کند. نتایج ما نشان می دهد که توجه ها باید به وضعیت NF1 در بیماران مبتلا به سرطان پستان معطوف شود و درمان های دارویی که بر این اساس تنظیم شده است هم برای کاهش سرطان و هم برای جلوگیری از درمان های کم اثر می باشد. 
برای این کشف، دانشمندان ژنوم تومورهای پستان را در موش های مستعد ابتلا به ناپایداری ژنتیکی برای یافتن جهش های مشترک محرک تومورها مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. ژن NF1 در 59 مورد از 60 تومور از دست رفته بود. NF1 مهارکننده انکوژن Ras است و فعالیت  Ras دراین تومورها به دلیل نقص ژن NF1 بسیار بالا رفته بود. محققان سپس به بررسی داده های اطلس ژنوم سرطان (TCGA) پرداخته و دریافتند که نقص NF1 در بیش از 25 درصد تمام سرطان های پستان انسان وجود دارد و این با کاهش سطح محصول ژن NF1 ، که به نوبه خود سبب افزایش فعالیت  Ras می شود، همراه است.
Mark Johnston سردبیر ارشد مجله ژنتیک گفت:  این تحقیق قانع کننده است، زیرا به ما کمک می کند تا بفهمیم چرا بعضی از سرطان های پستان به تنها انواع خاصی از درمان ها بیشترپاسخ می دهند.
یافته های منتشر شده در این مقاله ممکن است پزشکان را به درمان های بهتر متناسب با نیاز هر بیمار خاص هدایت کند.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه