تاریخ انتشار: چهارشنبه 25 آبان 1390
سلول درمانی بیماران دیابتی نیاز به زمان دارد

  سلول درمانی بیماران دیابتی نیاز به زمان دارد

از زمانی که دانشمندان شروع به صحبت در مورد پتانسیل سلول های بنیادی جنینی کردند، درمان دیابت نوع 1 رویای بزرگی بوده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقلnews  yahoo ، وقتی محققان درسال 1998 اعلام کردند که سلول های بنیادی را از جنین های انسان استخراج کردند، موضوع دیابت نوع 1 به عنوان بیماری که ممکن است با پیوند سلول های بنیادی درمان شود مطرح شد. دانشمندان هنوز درحال مطالعه این موضوع هستند که چگونه سلول های بنیادی جنینی  که می تواند تبدیل به هر نوع سلول بدن شود، می تواند به سلول سازنده انسولین در زمان مناسب و به میزان مناسب تبدیل شده و به بیماران برای درمان دیابت پیوند شود.

دکتر Gordon C. Weir  محقق دیابت مرکز دیابت Joslin بوستون گفت: این فوق العاده خسته کننده شده که ما نمی توانیم این درمان را با سرعت بیشتری به کلینیک منتقل کنیم.
دیابت نوع 1 ، که به عنوان دیابت نوجوانی شناخته می شود ، یک اختلال خود ایمنی است که معمولا زمانی تشخیص داده می شود که بیمار کودک یا نوجوان است. حدود 3 میلیون آمریکایی به این بیماری مبتلا هستند. آنها درتمام طول عمر در حال مراقبت ، نظارت بر خون و تزریق انسولین برای حفظ وضعیت سلامت خود هستند.

Meri Firpo دانشمند سلول های بنیادی در دانشگاه مینه سوتا می گوید : یکی از دلایلی که چرا دیابت نوع 1 برای درمان با سلول های بنیادی مناسب به نظر می رسید میزان انگیزه بیماران و طرفداران یافتن درمان مناسب بود. گروه هایی مانند موسسه تحقیقات دیابت نوجوانی قبل از سازمان های دیگر مایل به پرداخت هزینه های مطالعات بر روی سلول های بنیادی جنینی انسان بودند زیرا این نوع مطالعات که شامل از بین بردن جنین است جنجال برانگیز می باشد.

در دیابت نوع 1 ، به دلایل کاملا مشخص نشده ای  ترکیبی از عوامل ژنتیکی و محیطی باعث می شود که سیستم ایمنی بدن بیمارسلول های بتا، کارخانه های تولید کننده انسولین که بصورت گروهی در جزایر لانگرهانس لوزالمعده قرار دارند را از بین ببرد.

درمان های موجود آزمایشی است و هنوز کامل نیست. دریافت کنندگان جزائر باید از داروهای ضد رد پیوند برای جلوگیری از حمله بدن به سلول های خارجی استفاده کنند و این اثرات جانبی جدی دارد. اما در دو دهه گذشته این پیوندها دریافت کنندگان مبتلا به دیابت را به نقطه ای رساند که حداقل تا زمانی که سلول های بتا جدید از پا در نیامده و پیوند جدیدی مورد نیازنیست نیازی به انسولین نداشته باشند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه