تاریخ انتشار: یکشنبه 16 مهر 1391
کشفی که ممکن است درمان آلزایمر را بهبود بخشد

  کشفی که ممکن است درمان آلزایمر را بهبود بخشد

کشف جدیدی که می تواند دانشمندان را قادربه تبدیل سلول های خاص به نورون ها یا سلول های مغزی کند، راهگشای درمان بهتر بیماری آلزایمر و پارکینسون خواهد بود.
امتیاز: Article Rating

 

 

به گزارش بنیان به نقل از Indo Asian News Service، دکتر Berninger Benedikt  از دانشگاه یوهانس گوتنبرگ درماینز آلمان، گفت: هدف از این کارتبدیل پریسیت ها (pericytes)، سلول های نورونی موجود در سراسر مغز که خود سلول های عصبی نیستند، به سلول های عصبی بود.
او در مجله Cell Stem Cell گزارش کرد: هدف نهایی که ما در ذهن داریم این است که ممکن است یک روز قادر به چنین تبدیلی در درون خود مغزباشیم و در نتیجه استراتژی جدیدی را برای ترمیم مغز آسیب دیده و یا بیمار ارائه کنیم.
Berninger گفت: در حال حاضر ، اگر ما بتوانیم این سلول ها را هدف قرار داده و به سمت تبدیل به سلول های عصبی تحریک کنیم، خواهیم توانست پاسخ به جراحات را بهبود بخشیم.
آزمایش های بیشتر نشان داد که آن دسته از سلول های عصبی تازه ایجاد شده از پریسیت ها می توانند سیگنال های الکتریکی را تولید کنند که به نورون دیگر می رسند، شواهدی نیز وجود دارد که این سلول های تبدیل شده می توانند با شبکه های عصبی ادغام شوند.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه