تاریخ انتشار: چهارشنبه 25 آبان 1390
استراتژی جدید برای سرعت بخشیدن به بلوغ عروق خون

  استراتژی جدید برای سرعت بخشیدن به بلوغ عروق خون

محققان نشان دادند که متوقف کردن پروتئین  PhD2 در سلول های سفید خون بلوغ عروق خونی را تسریع می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily ، محققان VIB-K.U.Leuven مکانیزم جدیدی را به منظورافزایش بازگرداندن جریان خون در بیماری های ایسکمیک  که ازجمله علل اصلی مرگ در سراسر جهان است، توصیف کردند.

 گروه Massimiliano Mazzone نشان دادند که متوقف کردن پروتئین  PhD2 در سلول های سفید خون بلوغ عروق خونی را تسریع می کند. این منجر به خونرسانی بهتر به ارگان هایی که از عرضه خون و در نتیجه اکسیژن  طی ایسکمی محروم شده بودند می شود. این  روش ممکن است تبدیل به یک روش درمانی جدید در بیماری های ایسکمیک برای جلوگیری از آسیب به اندام ها شود.
Massimiliano Mazzone  می گوید: بیماری های ایسکمیک می تواند منجر به آسیب های جدی به اندام ها از طریق یک حمله قلبی یا سکته مغزی شود. یافتن استراتژی های درمانی جدید برای به حداقل رساندن این آسیب ها احساس خوبی دارد .

Mazzone نشان داده است که arteriogenesis (رشد ارتباطات از پیش موجود بین عروق خونی مجزا به شریان های کاربردی) را می توان با متوقف کردن عملکرد پروتئین PhD2 در رده خاصی از سلول های سفید خون تسریع کرد. این اقدام به رگ های گسترده تر وعملکردی اجازه عبورخون را از مناطق انسدادی ودرنتیجه خونرسانی بهتر را می دهد.
این دانشمندان بدنبال بررسی جزئیات بیشتر پتانسیل درمانی توقف PhD2 برای بیماری های ایسکمیک هستند.

هر ارگان در بدن ما باید به منظورعملکرد صحیح به اندازه کافی اکسیژن و دیگر مواد حیاتی را داشته باشد. خون ما از حمل و نقل در سراسر بدن و به ارگان های مختلف مراقبت می کند. همچنین محصولات سمی را حذف می کند. خون رسانی پایین تر یا توقف آن در یک عضو خاص، از طریق انسداد عروق خونی، این ارگان را به خطرانداخته و می تواند باعث آسیب غیر قابل برگشت شود. این همان چیزی است که در بیماری های ایسکمیک که می تواند منجر به حملات قلبی و سکته مغزی شود اتفاق می افتد. چالش اصلی بازگرداندن جریان خون در اسرع وقت برای جلوگیری از آسیب اندام ها است.

فرآیندهای طبیعی برای جلوگیری از آسیب ایسکمیک بافت عبارت از arteriogenesis است که برای به دست آوردن رگ های خونی به اندازه کافی گسترده وبالغ ودر نتیجه یک جریان خون خوب ضروری است. افزایش این فرایند به عنوان یک روش درمانی برای جلوگیری از صدمه بافت طی ایسکمی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه