تاریخ انتشار: دوشنبه 17 مهر 1391
تخمک های حاصل از سلول های بنیادی برای درمان ناباروری

  تخمک های حاصل از سلول های بنیادی برای درمان ناباروری

دانشمندان سلول های بنیادی ژاپنی با اعلام اینکه قادر به تولید تخمک های زنده با استفاده از سلول های طبیعی موش بالغ شده اند، امیدهایی را برای درمان ناباروری در انسان ایجاد کرده اند.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از AFP، دستیابی به این موفقیت احتمال اینکه بتوان ازسلول های زنان ناتوان به تولید طبیعی تخمک ،در یک لوله آزمایش تخمک تولید کرده و سپس به بدن آنها انتقال داد افزایش می دهد.
گروهی در دانشگاه کیوتو سلول های بنیادی موش را جداسازی کرده و آنها را با تغییر تعدادی از ژن ها به سلول هایی بسیار شبیه به سلول های اولیه که تولید کننده اسپرم در مردان و تخمک در زنان هستند، تبدیل کردند.
آنها سپس این سلول ها را با سلول های سازنده تخمدان پرورش داده و مخلوطی از آنها را به موش های زنده پیوند زدند، سپس سلول ها به طور کامل به تخمک بالغ رشد یافتند.
آنها این تخمک های بالغ را استخراج کرده و درشرایط آزمایشگاهی بارورکردند سپس آنها را به موش های مادر جایگزین انتقال دادند.
در نتیجه موش های نوزاد سالم متولد شدند که حتی پس از بلوغ  قادر به تولید مثل بودند.
 یافته های این محققان که در مجله علوم ایالات متحده منتشر شده ، امیدهایی را در طب تولیدمثل ایجاد کرده است.
پروفسورMichinori Saito گفت: انتظار می رود این موفقیت به ما در درک بیشتر مکانیسم تولید تخمک وروشن شدن علل ناباروری کمک کند. ما قصد داریم ادامه این پژوهش را بر روی میمون ها و انسان ها انجام دهیم.
اما Saito هشدار داد که این درمان برای افراد مبتلا به مشکلات باروری آماده نیست.
این یافته ها که این هفته منتشر شده است تنها یک سال پس از موفقیت دانشمندان کیوتو درتحریک تولید سلول های اسپرم از سلول های بنیادی موش به دست آمده است. در آن مطالعه محققان موش هایی را که قادر به تولید اسپرم طبیعی نبودند تحت تزریق سلول های بنیادی مشتق از سلول های زایای اولیه یا PGCs قرار دادند.
این PGCs سلول های تولید کننده اسپرم طبیعی را تولید کرده و پس از آن برای باروری موفق تخمک مورد استفاده قرار گرفتند.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
یکشنبه, 25 فروردین,1392

ايماني

خداكند كه بشود

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه