تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 18 مهر 1391
اثر بخشی داروی ضد HIV دردرمان سرطان پستان

  اثر بخشی داروی ضد HIV دردرمان سرطان پستان

با توجه به مطالعه منتشر شده درمجله موسسه ملی سرطان، مهارکننده پروتئازی HIV ( Nelfinavir) می تواند برای درمان سرطان پستان HER2 مثبت با همان ظرفیت و همان دوزمورد استفاده در درمان HIV، به کار رود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily ، با توجه به مطالعه منتشر شده درمجله موسسه ملی سرطان، مهارکننده پروتئازی HIV ( Nelfinavir) می تواند برای درمان سرطان پستان HER2 مثبت با همان ظرفیت و همان دوزمورد استفاده در درمان HIV، به کار رود.

سرطان پستان یکی از شایع ترین علل مرگ و میر ناشی از سرطان درایالات متحده با حدود 39،520 مورد ابتلا در سال 2011 است. سرطان پستان HER2 مثبت نسبت به انواع دیگر سرطان های پستان تهاجمی تربوده و کمتر به درمان های شناخته شده پاسخ می دهد. نشان داده شده است که Nelfinavir مانع از رشد برخی از انواع سرطان ها شده و درمطالعات بالینی به صورت یک عامل شیمی درمانی برای درمان سرطان استفاده می شود.
با این حال، اثر آن بر سرطان پستان HER2 مثبت ناشناخته است.
به منظور تعیین اثرات Nelfinavir برسرطان پستان HER2 مثبت، دکتر Joong Sup Shim در گروه فارماکولوژی و علوم مولکولی دانشگاه جانز هاپکینز و همکارانش با غربالگری داروهای جانز هاپکینز، تعدادی از مهار کننده های سلول های سرطانی پستان را شناسایی کرده و زیر مجموعه ای از آنها را در هفت رده سلولی سرطان پستان مورد استفاده قراردادند.
این محققان پس از شناسایی Nelfinavir به عنوان یک مهار کننده انتخابی سلولهای HER2 مثبت، اثر مهارکنندگی آن را در مدل های موشی سرطان پستان انسان شناسایی کردند.
این محققان دریافتند که Nelfinavir رشد تومورهای HER2 مثبت را در موش مهارمی کند. آنها همچنین دریافتند که غلظت Nelfinavir مورد نیاز برای مهار سلول های سرطانی HER2 مثبت در شرایط in vitro مشابه با دوز داروی مورد استفاده برای بیماران مبتلا به ایدز است. این کشف، مفاهیم مهمی را در توسعه Nelfinavir و همتاهای آن به عنوان عوامل ضد سرطان ارائه می دهد. 
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه