تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 18 مهر 1391
کشف چگونگی تولید سلول های بنیادی انسان
استاد دانشگاه کانکتیکات آمریکا در گفتگو با "بنیان" خبر داد:

  کشف چگونگی تولید سلول های بنیادی انسان

یک استاد دانشگاه کانکتیکات آمریکا گفت: با بررسی مکانیزم عملکرد سلول های بنیادی در موش، در تلاشیم تا بفهمیم که سلول های بنیادی انسانی چگونه تولید می شوند.
امتیاز: Article Rating

 

دکتر ژوچون سیندی تیان  (Xiuchun Cindy Tian ) استاد دانشگاه کانکتیکات آمریکا در گفتگو با "بنیان" اظهار داشت: در تلاشیم تا با تحقیق در مورد انتقال هسته سلول های سوماتیک در گاو بتوانیم نقص تولید بعضی هورمون ها و فاکتورهای رشد در این حیوانات را بررسی و در نهایت عملکرد سلول و ارگان مورد نظر را بهبود بخشیم.

تکنیک انتقال هسته سلول سوماتیک (ScNT) تکنیکی است که بیشتر از همه برای شبیه سازی تولید مثلی پستانداران استفاده میشود. در این روش موجود تولید شده، همان مواد ژنتیکی هستهای حیوان اولیه را خواهد داشت.

وی  اضافه کرد: در حال حاضر در چندین زمینه از جمله سلول های بنیادی پرتوان القایی،  مطالعه مکانیزم آن و سلول های بنیادی در حالت بنیادینگی مشغول به تحقیق هستیم و مقاله ای نیز در این زمینه در دست چاپ داریم.

پروفسور تیان با بیان اینکه پروژه های سلول های بنیادی به عنوان تحقیقات بنیادی مطرح  هستند و درحال حاضر بر روی مدل موشی مشغول به کارند گفت: با بررسی مکانیزم ها می توانیم بفهمیم که سلول های بنیادی انسانی چگونه تولید می شوند و این موضوع برای ما بسیار جالب است.

لازم به ذکر است Xiuchun Cindy Tian لیسانس خود را در رشته علوم جانوری از دانشکده کشاورزی چین و پس از آن فوق لیسانس و دکترا را در رشته فیزیولوژی از دانشگاه کرنل (Cornell University) از قدیمیترین و معتبرین دانشگاه های خصوصی آمریکا کسب کرده است. او مدرک فوق دکترا را در رشته ژنتیک ، ملکولی و زیست شناسی سلول از همان دانشگاه و دانشگاه کانکتیکات آمریکا گرفت.

وی اکنون به عنوان پرفسور در دانشگاه  کانکتیکات مشغول به کار است و تحقیق بر روی سلول های بنیادی جنینی نیز از دیگر زمینه های فعالیت او است.

از این محقق برجسته 85 مقاله منتشر شده که 11 مورد آن در نشریات Nature Genetics، Nature Biotechnology ، Science و PNAS به چاپ رسیده است.

پایان مطلب/

 

 

ثبت امتیاز
نظرات
چهارشنبه, 02 اسفند,1391

سارا

سلام می خوام یه مقاله در رابطه با سلول های بنیادی بنویسم.....لطفا اگه میتونین کمکم کنید خبرم کنید....

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه