تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 13 مرداد 1394
باید از جنین های سقط شده در مطالعات سلول های بنیادی استفاده کرد؟(1)

  باید از جنین های سقط شده در مطالعات سلول های بنیادی استفاده کرد؟(1)

حوادث اخیر که یک کمپانی آمریکایی بدون اطلاع والدین بافت های جنینی را به فروش رسانده است سوالات اخلاقی زیادی را در مورد استفاده از جنین ها در مطالعات سلول های بنیادی ایجاد کرده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازHealth24، تناقضات زیادی در مورد استفاده از جنین های سقط شده وجود دارد و برخی از سازمان ها که تعداد آن ها کمتر از پنج در کل ایالات کشور آمریکا است اعلام کرده اند که این امر غیر قانونی نیست و امر غیراخلاقی صورت نگرفته است. اما ویدیوهای مخفیانه ای که به وسیله برخی گروه های مخالف سقط جنین پخش شده است سنای آمریکا را مجبور به قطع بودجه این کشورها کرده است. اما رهبران جمهوری خواه می گویند که این امر را قبل از آگوست 2015 به رای خواهند گذاشت.

اما برخی از سوالات در این زمینه متداول است و نشان دهنده اهمیت این بحث است که به آن ها می پردازیم.

از بافت های جنینی چه استفاده هایی می شود؟

بافت های مشتق از سقط جنین انتخابی و اجباری را می توان برای اهدف مختلفی استفاده کرد. محققینی که به دنبال ترمیم بافت ها و اندام ها است ممکن است از این جنین ها استفاده کنند تا بدانند بدن چگونه برای اولین بار این بافت ها را می سازد. آن ها می توانند با استفاده از آن ها ناهنجاری های تکوینی و یا تکوین طبیعی را مورد بررسی قرار دهند و گاها به استراتژی های درمانی برسند. هم چنین از بافت های این جنین ها می توان استفاده کرد و دریافت که چگونه داروها و مواد سمی روی جنین ها اثر می گذارند.

آیا استفاده از این بافت های جنینی ایده ای جدید است؟

به هیچ وجه. محققین از سال 1930 تاکنون با این جنین ها کار می کنند. جایزه نوبل سال 1954 به مطالعه ای اهدا شد که از بافت های جنینی برای ایجاد واکسن فلج اطفال استفاده کرده بود. هم چنین انستیتو ملی سلامت در سال 2014 بیش از 76 میلیون دلار روی مطالعه این بافت های جنینی هزینه کرده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه