تاریخ انتشار: چهارشنبه 14 مرداد 1394
باید از جنین های سقط شده در مطالعات سلول های بنیادی استفاده کرد؟(2)

  باید از جنین های سقط شده در مطالعات سلول های بنیادی استفاده کرد؟(2)

در بخش اول این خبر به سوالاتی که در زمینه سقط جنین و استفاده از این جنین ها در زمینه های مطالعاتی وجود دارد پرداختیم. در ادامه به سوالات دیگری در این زمینه خواهیم پرداخت.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازHealth24، این بخش دوم مطلبی است که در Health24 به آن پرداخته شده است.

چه بیماری هایی با استفاده از این جنین ها مورد استفاده قرار گرفته اند؟

ایدز و دیستروفی عضلانی مثال هایی از این بیماری ها هستند. برخی از تیمارهای آزمایشگاهی برای آسیب های نخاعی و دژنراسیون عضلانی نیز شامل پیوند سلول های جنینی به بیماران است. محققین اروپایی اخیرا شروع به گذاشتن بافت مشتق از این جنین ها درون مغز بیماران کرده اند تا پارکینسون را تیمار کنند.

این یافت ها چگونه تهیه می شوند؟

این بافت ها را از بیمارستان ها و کلینیک های سقط جنین تهیه می کنند. گهگاهی این جنین ها مستقیم به محققین تحویل می  دهند اما اغلب آن ها به سازمان ها یا کمپانی هایی تحویل داده می شوند و آن ها به عنوان یک واسطه این جنین ها را در اختیار محققین قرار می دهند.

آیا بافت های جنینی را می توان فروخت؟

خیر، این امر یک جرم محسوب می شود. سازمان ها و کمپانی هایی که این بافت ها را تهیه می کنند می توانند مبلغی را برای پردازش و ذخیره این بافت ها دریافت کنند که این اجازه را قوانین فدرال به آن ها می دهد.

آیا خانم ها با استفاده از این بافت ها برای مطالعات موافق هستند؟

بله آن ها موافق هستند و این موضوع می تواند بعد از این که وی تصمیم به سقط جنین گرفته شد با وی درمیان گذاشته شود.

آیا محققین می توانند به جای این جنین ها از سلول های بنیادی استفاده کنند؟

سلول های بنیادی مانند آن هایی که از بافت های بالغ بدست می آیند می توانند در آزمایشگاه به انواع بافت ها تبدیل شوند. محققین اروپایی امیدوارند زمانی پیوند این سلول ها منجر به درمان بیماری هایی مانند پارکینسون شود. کارشناسان می گویند که پیش از این از سلول های بنیادی به عنوان جایگزینی برای بافت های جنینی و با اهداف مختلف استفاده شده است اما  هنوز نیاز به بافت های جنینی برای دریافت اطلاعات پایه در مورد تکوین اندام ها و کمک به مدل سازی برخی بیماری ها وجود دارد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه