تاریخ انتشار: دوشنبه 12 مرداد 1394
فاز آزمایشی بازسازی سلول‌های بنیادی قلب با استفاده از نانوپلیمرها

  فاز آزمایشی بازسازی سلول‌های بنیادی قلب با استفاده از نانوپلیمرها

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات جراحی و پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه از طرح تحقیقاتی سلول‌های بنیادین برای بیماران قلبی استفاده می شود و عضله از دست رفته آنها را با این سلول‌ها بازسازی می‌کنند، گفت: طرح نانوپلیمرها توسط یکی از دانشجویان دانشگاه شریف ثبت شده که در مرحله بعد وارد فاز حیوانی می‌شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، دکتر محمود رضا سرزعیم خاطرنشان کرد: این مرکز در شهریور ماه سال 86 راه اندازی شد که تاکنون بیش از 30 طرح تحقیقاتی انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از طرح های تحقیقاتی، بالینی بوده و به صورت گزارش تحقیقاتی ارائه شده است، گفت: از جمله طرح‌هایی که به اتمام رسیده و به صورت گزارش و مقاله درآمده است طرحی به نام سلول‌های بنیادین است که برای بیماران قلبی استفاده می‌شود.

این فوق تخصص جراحی قلب در خصوص طرح تحقیقاتی سلول های بنیادین گفت: این طرح 6 سال پیش آغاز شد و به مدت 2 سال و نیم طول کشید چرا که بیماران می بایست در فواصل زمانی شناخته می شدند و یک پروسه طولانی مدت بود که این طرح نتایج قابل قبولی نیز داشت. البته نوع سلول هایی که در آن زمان استفاده می شد با نوع سلول های این زمان متغیر است.

به گزارش ایسنا، سرزعیم با اشاره به اینکه از طرح تحقیقاتی سلول‌های بنیادین برای بیماران قلبی استفاده می شود که عضله از دست رفته آنها را با این سلول ها بازسازی می کنند، افزود: از دیگر طرح های تحقیقاتی این مرکز می توان طرح نانوپولیمرها را نام برد که با استفاده از نانوتکنولوژی دسته ای از داروها را به پولیمرهای نانو متصل کردیم و مشخصه آنها اثربخشی دارو به صورت آهسته رهش بود.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات جراحی و پیوند قلب دانشگاه تهران تصریح کرد: این طرح نانوپولیمر برای بیماران قلبی است که پیوند عروق در آنها انجام می‌شود در حال حاضر در بخش آزمایشی بر روی کشت سلول انجام شده اما هنوز فاز بالینی (انسانی و حیوانی) آن انجام نشده است.

وی با بیان این مطلب که عنوان این طرح توسط یکی از دانشجویان دانشگاه شریف ثبت و در مرکز تحقیقات جراحی و پیوند قلب انجام شده است، در پایان خاطرنشان کرد: در سایر کشورها نیز این طرح هنوز به فاز بالینی نرسیده و فقط در بخش آزمایشی انجام شده در مرحله بعدی این طرح در فاز حیوانی انجام خواهد شد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه