تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 13 مرداد 1394
شناسایی پروتئینی در موش که به ایجاد شرایط لازم برای ادغام سالم تخمک-اسپرم کمک می کند

  شناسایی پروتئینی در موش که به ایجاد شرایط لازم برای ادغام سالم تخمک-اسپرم کمک می کند

محققین در انستیتو ملی سلامت(NIH) پروتئینی را کشف کرده اند که نقش حیاتی در ادغام صحیح تخمک- اسپرم در موش ایفا می کند. این پروتئین که RGS2 نام دارد می تواند تکوین تخمک به جنین را به تاخیر بیاندازد و زمان لازم را برای رسیدن اسپرم و یکی شدن آن با تخمک در فرایند لقاح طبیعی مهیا می کند. جنین نمی تواند بدون کروموزوم های نر زنده بماند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این یافته ها نقش حیاتی پروتئین RGS2 در حفظ لقاح پذیری تخمک را نشان می دهد. مطالعات دیگر نشان داده اند که RGS2 نقش مهمی در تنظیم عملکرد قلب و فشار خون ایفا می کند اما این اولین باری است که نقش این پروتئین در فرایند لقاح نشان داده می شود.

دکتر ویلیامز می گوید که تخمک نابالغی که در تخمدان یافت می شود به خوبی با مسیر سیگنالینگ کلسیمی که برای پاسخ دهی برای اسپرم لازم است هماهنگ نیست. با این حال، طی فرایند بلوغ، تخمک کلسیم را ذخیره می کند و برای لقاح آماده می شود. در زمان لقاح اسپرم موجب می شود که کلسیم به درون تخمک آزاد شود و آن را به جنین در حال تکوین تبدیل می کند. مطالعات موشی نشان می دهد که طی بلوغ تخمک RGS2 را سنتز می کند که سیگنالینگ کلسیم را سرکوب می کند. این مکانیسم ایمنی تضمین می کند که تخمک تا رسیدن اسپرم شروع به آزادسازی کلسیم و شروع به تکوین نمی کند. شروع بسیار زود هنگام تکوین موجب می شود که تخمک نتواند با اسپرم تلفیق شود. پروتئین RGS2 را به عنوان یک هدف برای درمان فشار خون و سایر مشکلات قلبی در نظر می گیرند و اینک درک نقش این پروتئین در تولید مثل می تواند مزایا و یا عوارض جانبی درمان های جدید را در این زمینه به ما یادآور شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه