تاریخ انتشار: چهارشنبه 25 آبان 1390
افزایش 30 درصدی سلول های قلبی جدید پس از تزریق سلول های بنیادی

  افزایش 30 درصدی سلول های قلبی جدید پس از تزریق سلول های بنیادی

محققان افزایش 30 درصدی سلول های سالم عضله قلبی ظرف مدت یک ماه پس از دریافت سلول های مشتق از cardiosphere (یا CDCs) را اثبات کردند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازScienceDaily ، بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه( Buffalo (UB ، سلول های قلبی جدید و سالم از حیوانات مبتلا به بیماری ایسکمیک مزمن قلبی پس از تزریق سلول های بنیادی مشتق از بیوپسی قلبی یا cardiosphere به دست آمد.
این پژوهش در15 نوامبر در جلسات علمی انجمن قلب آمریکا در اورلاندو ارائه شده است.

این تحقیق افزایش 30 درصدی را در سلول های سالم عضله قلبی ظرف مدت یک ماه پس از دریافت سلول های مشتق از cardiosphere (یا CDCs) نشان داد.
این یافته بر خلاف تفکری است که می گفتند سلول های قلبی در مرحله پایانی تمایزبوده و در نتیجه  قادر به تقسیم نیستند.
محققان UB توضیح دادند: بیماری های ایسکمیک قلب ناشی از تنگی عروق کرونر شایع ترین علت نارسایی قلبی قبل از حمله قلبی است. در حالی که محققان دیگر تا حد زیادی بر بازسازی عضلات در بافت آسیب دیده متمرکز شده اند، گروه UB نشان دادند که ترمیم قلبی می تواند با تزریق آهسته CDCs به شریان های کرونری مناطق بیمارو همچنین طبیعی قلب بدست آید.

John M. Canty Jr نویسنده همکاراین مطالعه توضیح می دهد : در حالی که بیشتر تحقیقات بر آسیب غیر قابل برگشت و اثرآسیب ها پس از یک حمله قلبی متمرکز شده است. ما نشان دادیم که یک تزریق CDC قادر به بهبود عملکرد قلب در مناطقی از قلب است که به طور معمول زنده ولی غیرفعال هستند .

او افزود: منطق روش ما تا حدودی شبیه به کاشت بذر در خاک حاصلخیز در مقابل تلاش برای رشد گیاهان در شن و ماسه است.

دکتر Gen Suzuki  می گوید: ما نشان دادیم که سلول های حاصل از بیوپسی قلب را می توان در خارج از بدن گسترش داده و به آرامی به شریان های کرونری حیوانات با اختلال مزمن عملکرد قلب تزریق کرد. سلول های جدید عضله قلبی کوچک هستند ولی بسیار طبیعی تراز میوسیت های هیپرتروفی شده ​​بزرگ و بیمارفعالیت می کنند.
Canty می افزاید : روش تزریق مستقیم سلول های بنیادی به شریان های کرونری، سلول ها را در سراسر قلب خیلی ساده تر از تزریق مستقیم سلول ها به عضله قلب عرضه می کند.

این پژوهش در حال حاضر در فازپیش بالینی است اما محققان UB انتظار دارند طی دو تا سه سال آینده یا حتی زودتر اثربخشی این درمان در بیماران مشخص شود.

پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه