تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 مهر 1391
برداشتن چربي‌هاي سمج غبغب با سلول‌هاي حيواني!

  برداشتن چربي‌هاي سمج غبغب با سلول‌هاي حيواني!

دانشمندان دانشگاه اوهايو دريافته‌اند كه تزريق سلول‌هاي گرمازا با قابليت سوزاندن چربي بدن مي‌تواند به افراد تحت رژيم در رفع غبغب و چربي‌هاي مشابه كمك كند.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از ايسنا، در تمام رژيمها با وجود دقت در رعايت كوچكترين دستورات، بنظر مي‌رسد هميشه چند ناحيه چربي وجود دارند كه مقاومت مي‌كنند.
 
اما دانشمندان اكنون توانسته‌اند تزريق جديدي را ابداع كنند كه مي‌تواند اين لايه‌هاي سمج چربي يا غبغب را بدون تاثير گذاشتن بر ساير نواحي بدن از بين ببرد.
 
محققان دريافته‌اند كه مي‌توان چربي اضافه را در بخشهاي خاص بدن با تزريق كپسولهاي ريز حاوي يك گونه اصلاح شده سلول گرمازا كه بيشتر در حيوانات و كودكان يافته مي‌شود، سوزاند.
 
اين سلولها به انتشار علائمي پرداخته كه بافت چربي را تغيير داده تا كالري مازاد بجاي ذخيره شدن به شكل چربي براي توليد حرارت در بدن مورد استفاده قرار گيرد.
 
آزمايشات بر روي حيوانات نشان داده كه تزريق اين كپسولها منجر به كاهش 10 درصد وزن در موشهاي چاق حتي با وجود برخورداري از يك رژيم پر كالري شده است. اين محققان اكنون قصد دارند تا اواخر سال جاري درمان را بر روي سگهاي چاق آغاز كنند.
 
اگر اين برنامه با موفقيت و ايمني لازم اجرا شود، اميد است كه در حدود شش سال آينده اين درمان در دسترس انسانها قرار گيرد.
 
محققان بر اين باورند كه اين كپسولها با اندازه سه برابر عرض موي انسان قابل تزريق به رسوبهاي چربي خاص مانند ران، بازوها يا غبغب براي كاهش چربي ذخيره شده در آنها هستند.
 
اين كار مي‌تواند مشكل پيش روي بسياري از افراد تحت رژيم را كه با وجود تمرينات ورزشي و كاهش وزن هنوز با ذخيره چربي در برخي نواحي بدون روبرو هستند، از بين ببرد.
 
محققان كه نتايج پژوهش آنها در مجله Biomaterials منتشر شده، از سلولهاي چربي مانند موش استفاده كردند كه براي سوزاندن انرژي مازاد به عنوان دماي بدن مهندسي ژنتيكي شده بودند.
 
آنها دريافتند كه با پوشاندن اين سلولها درون ريزكپسولهاي پلاستيك مانند مي‌توانند بدون آسيب توسط سيستم ايمني بدن، منتقل شوند.
 
بنظر مي‌رسد كه اين سلولها با آزادسازي علائمي موسوم به عوامل گرمازايي از ميان روزنه‌هاي درون كپسولها به چربي‌هاي ناسالم بدن باعث اين تغيير مي‌شوند. اين عوامل سپس چربي را به سلولهاي گرمازا موسوم به تيموسيتها تبديل مي‌كنند.
 
تيموسيتها كه به چربي قهوه‌اي نيز موسوم هستند، در بسياري از حيوانات كوچك و همچنين كودك انسان به وفور وجود داشته كه به حفظ گرماي بدن با سوزاندن انرژي به شكل گرما به جاي ذخيره آن بصورت چربي مي‌پردازند. اين در حاليست كه انسانها با بالاتر رفتن سن اين سلولها را از دست مي‌دهند.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه