تاریخ انتشار: پنجشنبه 20 مهر 1391
سفید شدن مردمک و انحراف چشم نشانه سرطان چشم در کودکان
یک فوق تخصص جراحی شبکیه عنوان کرد؛

  سفید شدن مردمک و انحراف چشم نشانه سرطان چشم در کودکان

یک فوق تخصص جراحی شبکیه گفت: سفید شدن مردمک چشم و در ۲۰ درصد موارد انحراف چشم در کودکان می‌تواند از نشانه‌های نوعی سرطان چشم در کودکان باشد.

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، مسعود ناصری‌پور شایع‌ترین تومور چشمی در بین کودکان را توموری به نام رتینوبلاستوما عنوان کرد که از شبکیه نشأت می‌گیرد.

 
وی ادامه داد: این تومور خاص کودکان است و در اغلب موارد تا سن 5 سالگی بروز ‌می‌کند و اگر درمان‌های مناسب صورت نگیرد ممکن است حیات کودک را به خطر بیاندازد.
 
این فوق تخصص جراحی شبکیه گفت: شیمی درمانی و کرایوتراپی یا درمان به روش یخ‌زدن، لیزرتراپی‌های مخصوص، گذاشتن پلاک‌های رادیواکتیو و روش‌های جدیدی مانند شیمی درمانی از طریق شریان چشمی انجام می‌‌شود.
 
وی شایع‌ترین علامتی که در چشم کودکان ممکن است به وجود بیاید و والدین باید نسبت به آن حساس باشند را داشتن مردمک سفید یا «لوکوکوریا» است که کودک در تاریکی چشمهایش برق می‌زند و ممکن است اطرافیان بگویند چشم او مانند گربه در تاریکی برق می‌زند.
 
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران یکی دیگر از شایع‌ترین علامت سرطان چشمی در کودکان را انحراف چشم عنوان کرد و گفت که در 20 درصد موارد این بیماری با انحراف چشم خود را نشان می‌دهد که کودکان باید هر چه سریعتر توسط چشم پزشک معاینه شوند.
 
به گزارش فارس ، عضو انجمن چشم پزشکی ایران میزان ابتلا به رتینوبلاستوم در کودکان را طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی یک در هر 15هزار تا 18هزار تولد زنده اعلام کرد.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه