تاریخ انتشار: شنبه 22 مهر 1391
نوبل شیمی به محققان آمریکایی رسید

  نوبل شیمی به محققان آمریکایی رسید

کمیته نوبل اعلام کرد جایزه نوبل شیمی 2012 به دو دانشمند آمریکایی به نام های رابرت لفکوویتز و برایان کوبلیکا به علت فعالیت هایشان در زمینه گیرنده های متصل به پروتئین های جی رسید.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان، دو دانشمند آمریکایی به نام های ˈروبرت لفکویتزˈ و ˈبریان کوبیلکا به دلیل مطالعاتشان در زمینه پروتیین هایی که به سلول های بدن اجازه می دهند نسبت به سیگنال های خارجی واکنش نشان دهند برنده جایزه نوبل شیمی شدند. 
هر جایزه شامل 8 میلیون کرون سوئد معادل حدود 2/1 میلیون دلار است . این جوایز معمولا روز 10 دسامبر در سالروز مرگ نوبل در سال 1896 ارائه می شوند.
8 این دو محقق اکتشافات مهم و قابل توجهی را در زمینه خانواده مهمی از گیرنده ها که به گیرنده های همراه G-protein معروف هستند انجام داده اند.
حدود نیمی از تمام داروها با تاثیر بر این گیرنده عمل می کنند و بنابراین شناخت هر چه بیشتر این گیرنده ها به دانشمندان کمک می کند تا داروهای بهتری ابداع کنند.
هفته نوبل روز دوشنبه با ارائه جایزه نوبل پزشکی که به پیشگامان سلول های بنیادی به نام های ˈجان گوردانˈ از انگلیس و ˈشینیا یامانکاˈ از ژاپن آغاز شد.
به گزارش ایرنا، جایزه نوبل معتبرترین جایزهٔ علمی است که به یک دانشمند تعلق می گیرد. جایزه نوبل در سال 1895، به وصیت کارخانه دار و شیمیدان سوئدی، آلفرد نوبل که بیشتر او را به دلیل ابداع دینامیت می شناسند، پایه گذاری شد.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه