پيوند سلول كبد با استفاده از سلول‌هاي بنيادي
تاریخ انتشار: چهارشنبه 25 آبان 1390
موفقيت محققان انگليسي در پيوند كبد با سلول‌هاي بنيادي

  موفقيت محققان انگليسي در پيوند كبد با سلول‌هاي بنيادي

پيوند سلول كبد با استفاده از سلول‌هاي بنيادي كه به ادعاي پزشكان انگليسي براي نخستين بار در جهان انجام مي‌گيرد بر روي پسر هشت ماهه‌اي كه كبد وي در حال تخريب بود با موفقيت انجام شد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ایسنا، تيم پزشكي بيمارستان كينگز كالج در جنوب لندن در شيوه‌اي كه به زعم آنها براي اولين بار در جهان استفاده شده به پيوند سلولهايي پرداخته‌اند كه مانند يك كبد موقت عمل كرده و به اندام آسيب‌ديده، فرصت ترميم مي‌دهد.

«اياد سيد» هشت ماهه كه اكنون چهره سلامتي به خود گرفته، شش ماه قبل به يك ويروس مبتلا شده بود كه با آسيب رساني به كبد وي، ‌آن را از كار انداخت.

پزشكان به جاي قرار دادن «اياد» در ليست انتظار اهدا به تزريق سلولهاي اهدايي كبد به شكم وي پرداختند. اين سلولها مانند يك كبد موقت به پردازش سموم پرداخته و پروتئين‌هاي حياتي را توليد كردند.

اين سلول ها با يك ماده شيميايي موجود در جلبكها پوشش داده ‌شده‌اند كه از آنها در برابر حملات سيستم ايمني بدن حفاظت مي‌كند.

پس از گذشت تنها دو هفته، كبد اياد شروع به خود ترميمي كرد.

 

به گفته پرفسور آنيل داوان، متخصص كبد بيمارستان كينگر كالج، اين اولين بار است كه از اين درمان بر روي يك كودك با آسيب كبدي استفاده مي‌شود.

پرسش كنوني اين است كه آيا مي‌توان از اين شيوه براي درمان ديگر بيماران با نارسايي کبدي حاد استفاده كرد.

اين تيم پزشكي در مورد اين كار احتياط را لازم دانسته و انجام کارآزمايي باليني را براي بررسي اثربخشي اين شيوه شرط كرده‌اند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
دوشنبه, 19 دی,1390

نجمه رستگارمقدم

با سلام من دختري 1 ساله که به بيماري کليگر نجار يازردي يا سيروز کبدي که نياز به پيوند کبد دارد چگونه مي توانم با پروفسور آنيل داوان درانگليس ارتباط برقرار کنم تا در مورد شيوه جديددرمان کبد به وسيله سلولهاي بنيادي راهنمايي کند يا شماره تلفني به ما ارسال کنند به دليل اينکه بچه ام حالش بد است و ديگر هم نمي توانم باردار شوم با کمال تشکر
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
پاسخ: من با پروفسور اشنائی ندارم ولی میتوانید با search کردن در google از طریق نام ایشان و تایپ کلماتی مثل liver یا stem cell transplantation همراه نام ایشان یک link برای تماس با ایشان پیدا کنید.

یکشنبه, 29 آبان,1390

ابراهيم اميري نسب

با سلام و خسته نباشيد
من ابراهيم 33ساله مدت 7 سال دچار بيماري سيروز كبدي ميباشم. كه اخيراً عامل بيماريم را سيلياك تشخيص دادند.
در صورت امكان خواهشمندم مرا راهنمايي كنيد چگونه ميتوانم با پروفسور آنیل زاوان در انگليس ارتباط برقرار كنم. تا در مورد شيوه جديد درمان كبد به وسيله سلولهاي بنيادي مرا راهنمايي نمايند. قبلاً از همكاريهاي بعمل آمده كمال تشكر و قدرداني را دارم.
09192257509-

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه