تاریخ انتشار: یکشنبه 23 مهر 1391
تولید کرم کشنده سرطان برای درمان ملانوم پوست

  تولید کرم کشنده سرطان برای درمان ملانوم پوست

محققان دانشگاه RMIT ، پپتیدی را طراحی کردند که مقلد ویروس کشنده ملانوم است ومی تواند منجر به توسعه کرمی برای هدف قرار دادن و درمان این سرطان شود.
امتیاز: Article Rating

 

 
به گزارش بنیان به نقل از Medical Xpress، محققان دانشگاه RMIT ، پپتیدی را طراحی کردند که مقلد ویروس کشنده ملانوم است ومی تواند منجر به توسعه کرمی برای هدف قرار دادن و درمان این سرطان شود.
تیم RMIT با موفقیت پپتیدی را سنتزکرده اند که فعالیت یک پروتئین ویروسی راتقلید می کند و با استفاده از تست های آزمایشگاهی نشان دادند این پپتید سلولهای ملانوم پوست را می کشد در حالی که به سلول های سالم پوست انسان آسیبی نمی رساند.
دکتر Taghrid Istivan گفت: پپتید درمانی پتانسیل ایجاد درمان های جدید وغیر تهاجمی برای ملانوم را که مسئول 75 درصد مرگ و میر ناشی از سرطان پوست در استرالیا است،  دارد.
دکتر Istivan گفت: استرالیا بالاترین بروز ملانوم را در جهان با بیش از سالانه 11،000 مورد ابتلای جدید دارد.
در حال حاضر تنها درمان موثر برای ملانوم در مراحل اولیه عمل جراحی برداشتن تومور و پوست سالم اطراف خال آسیب دیده است.
ما پپتیدی را طراحی کرده ایم که برای سلولهای ملانوم سمی است، اما ضرری برای سلول های طبیعی پوست ندارد.
او افزود: با کار بیشتر، از جمله آزمایش های بالینی، ما امیدواریم که تحقیقات ما بتواند منجر به توسعه کرمی بدون دردسر و کارآمد برای درمان ملانوم درمراحل اولیه شود. 
دکتر Istivan و همکاران او درRMIT ، اثر بخشی یک پپتید - زنجیره های کوتاه اسید های آمینه - که مانند پروتئین ویروس myxoma (ویروس کشنده سرطان که برای ملانوم سمی است)طراحی شده بود را مورد آزمایش قرار دادند.
او گفت: یک پروتئین ویروسی بزرگ بوده وسنتز آن هزینه بر است و زمانی که در درمان های پزشکی استفاده می شود خطرات ذاتی دارد، ، چرا که همه ویروس ها می توانند جهش یابند.
"با سنتز یک پپتید کوچک که مشابه پروتئین عمل می کند ، ما می توانیم یک جایگزین پایدار، ایمن و مقرون به صرفه را ارائه کنیم.
این محققان از روش مهندسی زیستی جدیدی که در RMIT توسط پروفسور Irena Cosic و دکتر Elena Pirogova برای طراحی پپتید ابداع شده بود ، استفاده کردند. این پپتید به شکل پودر مایع شده سنتز شده و در شرایط in vitro بر روی سلول های طبیعی انسان و سلولهای ملانوم مورد آزمایش قرار گرفت.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه