سیگنال توقف سرطان پوست SCC
تاریخ انتشار: چهارشنبه 25 آبان 1390
سیگنال توقف سرطان پوست کشف شد

  سیگنال توقف سرطان پوست کشف شد

چگونگی توقف نوع شایعی ازسرطان پوست می تواند به درمان و پیشگیری ازاین سرطان طی  پنج سال آینده بیانجامد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily، در تحقیقی که به تازگی در مجله سرطان ، Cancer Cell  توسط پروفسور Stephen Jane  و دکتر Charbel Darido از دانشگاه Monash   منتشر شده است ژنی کشف شده است که به حفاظت بدن در برابرسرطان سلول سنگفرشی پوست (SCC) کمک می کند.
شورای سرطان تخمین می زنند که دو نفر از هرسه استرالیایی تا قبل از سن از 70 سالگی با SCC که یکی از شایع ترین انواع سرطان پوست است تشخیص داده می شوند. تا به حال ، اساس ژنتیکی این بیماری به درستی شناخته نشده  و جراحی تنها گزینه درمانی آن بوده است.

پروفسور Jane گفت : تیم ما کشف کرد ژنی که نقش مهمی در تکوین پوست درمرحله جنینی دارد در سلول های توموری SCC بالغ ناپدید شده است. اگر چه محققان در ابتدا بر روی سرطان پوست متمرکز شده بودند اما آنها دریافتند که این ژن محافظ در SCC بافت های دیگر، از جمله سرطان های سر و گردن که اغلب با نتایج بسیار ضعیف برای بیمار همراه است نیزاز دست می رود.

پروفسورJane گفت: تقریبا هر تومور SCC که ما بررسی کردیم سطوح غیر قابل کشفی از این ژن خاص را داشت ، بنابراین نبودن آن محرک اصلی این سرطان است.
محققان دانشگاه Monash نشان دادند که از دست دادن این ژن خاص سیگنال توقف رشد سلول های پوست را خاموش می کند. بدون این سیگنال توقف ، تعداد سلول ها افزایش یافته و درنهایت سرطانی می شوند.

شناسایی این محرک سرطان درپوست و اندام های دیگر جهت های روشنی را برای توسعه استراتژی های پیشگیری و درمان در آینده نسبتا نزدیک فراهم می کند.
او افزود: استراتژی هایی وجود دارد که بوسیله آن ما می توانیم بیان این ژن را که به احتمال زیاد موجب حفاظت در برابر سرطان پوست می شود افزایش دهیم. مولکول هایی که این افزایش بیان را انجام می دهند به خوبی شناسایی شده اند ، بنابراین موانع کمی دراستفاده از آنها در آزمایش های بالینی وجود خواهد داشت.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
پنجشنبه, 29 تیر,1391

نمرودی

باسپاس فراوان از زحمات شما عزیزان منتظر خبرهای روز در موردبیماری sccهستم

پنجشنبه, 29 تیر,1391

نمرودی

باسپاس فراوان از زحمات شما امیدوارم هرچه زودتر درمان وبهبود کامل برای بیماران عزیز مان پدید آید ممنون از شما عزیزان

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه