تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 مهر 1391
بیش از 90 درصد درمانها با سلول های بنیادی موفقیت آمیز بوده است

  بیش از 90 درصد درمانها با سلول های بنیادی موفقیت آمیز بوده است

یک متخصص ارتوپدی گفت: بررسی ها نشان می دهد ،درمان با استفاده از تزریق سلول بنیادی در ترمیم غضروف در بیماران زیر 40 سال بیش از 90 درصد با موفقیت همراه بوده است.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان، دکتر ˈفیروز مددیˈ در حاشیه بیستمین کنگره سراسری انجمن جراحان ارتوپدی ایران اظهار داشت: بسیاری از بیمارانی که مبتلا به بیماری های استخوان و مفاصل هستند در چهار سال گذشته از طریق تزریق سلول های بنیادی درمان شده اندو ایران در حال حاضر تحقیقات بسیاری را در این زمینه انجام داده است.
 
به گفته وی درمان بیماری آرتروز نیز با استفاده از سلول های بنیادی موفقیت نسبی داشته است و بیماران مبتلا به آرتروز نیز می توانند با این روش در درمان بیماری های مفاصل آسیب دیده از جمله زانو در مراکز درمانی و پزشکی اقدام به درمان کنند.
 
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: مراکز دانشگاهی از جمله دانشگاه های علوم پزشکی شهیدبهشتی ، شیراز و به ویژه پژوهشگاه رویان با استفاده از سلول های بنیادی اقدامات درمانی و پژوهشی بسیاری را انجام داده اند. .
 
مددی با بیان اینکه بیشتر تحقیقات کشور در زمینه غضروف، تاندون، استخوان و عضله است گفت: در ایران مشکلات عضلانی کمتر از مشکلات استخوانی است.
 
به گفته وی ایران در زمره کشورهای برتر در علم ارتوپدی است و توانایی متخصصان ایرانی به دیگر کشورهای جهان ارایه شده است.
 
این متخصص ارتوپدی ˈتحقیقات در حیوانات و سلول ˈ راتنها کمبود ایران در علم ارتوپدی دانست و گفت: ایران در زمینه تحقیقات مرتبط با بیماری های غضروف، استخوان ها، روبات سازی در مفصل، آرنج وکنترل بیماری های مادرزادی توانسته موفقیت های خوبی را داشته باشد و در زمینه استفاده از فناوری نانو و بیوتکنولوژی در درمان بیماری های غضروف به موازات و حتی جلوتر از کشورهای پیشرفته باشد.
 
به گزارش ایرنا، وی ابراز امیدواری کرد در آینده ای نزدیک بتوانیم بدون استفاده از تیغ جراحی و فقط استفاده از سوراخ کوچکی جراحی های مهم مفاصل و استخوان ها را انجام دهیم.
 
مددی همچنین درباره توریسم درمانی گفت: ایران پذیرای بیماران بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس و فرانسه، کانادا و آمریکاست. این بیماران به پزشکان ایرانی اعتماد کامل دارند و از سوی دیگر هزینه های درمانی در ایران بسیار کم است.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
چهارشنبه, 09 مرداد,1392

لیلا عرب

سئوال:لطفا شماره تماس آقای دکتر فیروز مددی را برای بنده ارسال فرمایید.
پاسخ: تلفن تماس ایشان در دسترس ما نمی باشد.ضمنا بدون کسب اجازه نمی توان تلفن تماس هیچ شخصی را در اختیار عموم قرار داد.

ﺳﻪشنبه, 08 مرداد,1392

فرزاد

با سلام
لطفا شماره تماس آقای دکتر فیروز مددی را برای بنده ارسال فرمایید.
با تشکر

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه