تاریخ انتشار: دوشنبه 01 آبان 1391
درمان بیماری مفصل ران با استفاده از سلول های بنیادی

  درمان بیماری مفصل ران با استفاده از سلول های بنیادی

یک بیمارستان چند تخصصی در هند با موفقیت توانست با استفاده از سلول های بنیادی برای درمان بیماری مفصل ران، درد بیماران مبتلا بعد از یک عمل جراحی پرهزینه را تسکین دهد.
امتیاز: Article Rating

 

 
به گزارش بنیان به نقل از firstpost، رئیس این بیمارستان H.N. Nagaraj گفت: ما تا کنون هفت نفر، از جمله دو سرخپوست غیر مقیم (NRIs) مبتلا به بیماری مفصل ران را با استفاده از سلول های بنیادی خود آنها تحت درمان قرار داده  و به آنان برای از سرگیری زندگی عادی طی چند ماه کمک کردیم. 
از نظرپزشکی استئونکروزبه یک بیماری غیر معمول گفته می شود که منجر به از دست رفتن موقت یا دائم جریان خون به استخوان مفصل ران و ایجاد بیماری می شود. اگر درمان زود انجام نشود، در رفتگی استخوان لگن از سطوح مفاصل می تواند منجربه ناتوانی شود. هر گونه آسیب جدی از جمله داروهای استروئیدی، انعقاد خون یا الکل بیش از حد می تواند باعث از دست رفتن این جریان خون شود.
Nagaraj گفت: "درمان با سلول های بنیادی مغز استخوان برای اولین بار در جهان برای درمان بیماری استخوان و جوان سازی بافت های آن استفاده می شود. سلول های بنیادی از سلول های قرمز و پلاسمای خون مغزاستخوان بیمارطی یک فرآیند بالینی جدا شده و به مفصل بیمار تزریق شد.
این بیمارستان خصوصی با یک آزمایشگاه برای جمع آوری سلول های بنیادی همکاری کرده و پیوند این سلول ها از طریق چهار تزریق طی چهار هفته برای بازگرداندن عملکرد از دست رفته مفصل ران به علت صدمه به غضروف صورت گرفته است. این سلول های بنیادی همچنین سبب ترمیم سلول های استخوانی شده که آنها نیزمی توانند بین سلول های استخوانی و غضروفی تمایز یابند.
Nagaraj گفت : این درمان جدید هیچ خونریزی یا تشکیل زخمی را در بر نداشته و نیاز به عمل جراحی ندارد. بیماران به بیمارستان ما تنها یک روز در هفته برای هر یک از چهار تزریق مراجعه می کنند.
اگر چه هزینه های درمان یک بیمار در حال حاضر 350000 روپیه است ، اما این بیمارستان امیدوار است با گذشت زمان هنگامی که مردم ازدرمان با سلول های بنیادی آگاه شده و بیماران بیشتری این درمان را انتخاب کنند، هزینه ها را کاهش دهد .
این بیمارستان به زودی این روش درمانی را در مجله Mass & Heat Transfer  در ایالات متحده و بریتانیا منتشر کرده و برای ثبت اختراع بین المللی و گرفتن حقوق مالکیت معنوی اقدام می کند.
درمیان بیماران درمان شده در بیمارستان دو سرخپوست غیر مقیم آمریکایی - Jayadeep Panduranga 37 ساله، و Aishwariya  18ساله وجود دارند  که نتوانسته بودند درد ناشی از اختلال مفصل ران را با وجود سال ها درمان های مرسوم مانند رفع فشارمرکزی تسکین دهند.
Panduranga گفت: گرچه من به مدت نه سال تحت درمان رفع فشارمرکزی در کالیفرنیا  قرار داشتم اما هیچ کمکی به من نکرد. درمان با سلول های بنیادی سبب کاهش درد من شده و حرکات مفصل ران من تقریبا طبیعی است.
Aishwariya  نیزگفت: من قادر به راه رفتن دوباره با واکرهستم. 
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
یکشنبه, 03 آبان,1394

shohre

با سلام من به تازگی با اقای به قصد ازدواج اشنا شدم، که ایشان ۴سال پیش تصاد ف کردند که براساس شخیص نادرست در ان زمان ایشان را عمل‌ نکردند و ایشان دچاره ازبین مفصل سر استخوان لگن شدند، ایا امکان درمان قطعی و دایمی ایشان وجود داره؟

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه