فشار خون بالا
تاریخ انتشار: شنبه 28 آبان 1390
کشف ژن های جدید موثر در بروز فشار خون بالا

  کشف ژن های جدید موثر در بروز فشار خون بالا

دانشمندان پنج ژن موثر در بروز فشار خون بالا را كشف كردند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از Medical Xpress، ژن های جدید مؤثر برفشارخون بالا ، بیماری که هر ساله سبب بیش از 7 میلیون مرگ در سراسر جهان می شود ، توسط دانشمندان در دانشگاه Queen Mary لندن کشف شده اند.
این مطالعه که در مجله American Journal of Human Genetics  منتشر شده است، درک جدیدی از عوامل فشار خون بالا ، عامل عمده بروز حملات قلبی و سکته مغزی، را ارائه می دهد.
پروفسور Patricia Munroe نویسنده ارشد این مطالعه گفت : "این ژن های جدید کشف مهمی برای مقابله با بیماری های قلبی و سکته مغزی است ، اما در حال حاضر ما نیاز به درک بیشتری از مسیر عملکردی این ژن ها داریم."
پروفسور Munroe به همراه همکارانش ازدانشگاه های دیگر، فشار خون 25 هزار نفر را مورد تجزیه و تحلیل قراردادند. آنها ازیک تراشه DNA برای مطالعه وبررسی 50 هزار جایگاه در امتداد ژنوم انسان استفاده کردند. آنها با جستجو در این جایگاه ها در افراد با  فشار خون بالا و یا پایین توانستند ژن هایی را که فشار خون را تحت تاثیر قرارمی دهد شناسایی کنند.
Munroe گفت: "اگر چه تعداد افراد وتعداد جایگاه های مورد مطالعه ما در امتداد ژنوم ممکن است بزرگ به نظر برسد اما درمقایسه با استانداردهای همزمان با این مطالعه بسیارکوچک است. با این وجود ،ما قادر به برخی از اکتشاف های بسیار مهم شدیم .
دانشمندان مجموعه ای از پنج مدل ژنتیکی جدید را در ارتباط با فشار خون شناسایی ، و همچنین تعدادی از اکتشافات قبلی را نیز تایید کردند.
دکترJohnson نویسنده اول این مطالعه همچنین گفت : "با کشف این ژن ها ، ما گام دیگری در جهت درک مکانیسم های بیولوژیکی که فشار خون را تحت تاثیر قرارمی دهند برداشتیم. در نهایت، این دانش می تواند به توسعه درمان های جدید منجر شده یا به شناسایی افرادی که بیشتر از درمان های موجود سود می برند کمک کند. "
یکی از ژن های شناسایی شده دراین مطالعه درتولید اکسید نیتریک (مولکول کوچکی که به عنوان کاهنده فشار خون مورد مطالعه قرار گرفته است) نیز دخیل است.
دکترجانسون توضیح داد: ما دریافتیم که شناسایی مدل خاص ژنتیکی درمطالعه ما ممکن است برچگونگی روشن و خاموش شدن ژن تولید کننده اکسید نیتریک تاثیر داشته باشد. در واقع این می تواند برای توسعه درمان های جایگزین برای کاهش فشار خون مورد استفاده قرار گیرد.
دکتر جانسون گفت : ما هنوز به نقشی که این ژن ها بر فشار خون دارند شک داریم و باید برای بدست آوردن تصویر کاملی از مسیر عملکردی این ژن های خاص کار بسیار بیشتری انجام دهیم .
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه