تاریخ انتشار: شنبه 06 آبان 1391
افزایش سن، برآورد وزن اشیا را مختل می کند
آزمون های بالینی ارزیابی اثرات پیری بر مغز؛

  افزایش سن، برآورد وزن اشیا را مختل می کند

امتیاز: Article Rating

 

 
به گزارش بنیان به نقل از medical xpress، با توجه به مطالعه منتشر شده در مجله PLOS ONE توسط Jessica Holmin  و  Farley Norman از دانشگاه ایالتی داکوتای شمالی و کنتاکی غربی ، با افزایش سن کمتر می توانیم تفاوت بین وزن اشیائی که بلند می کنیم را به درستی برآورد کنیم.
مطالعات قبلی نشان داده است که پیری اغلب با کاهش توده عضلانی و در نتیجه مقاومت آن همراه است، که این بلند کردن اجسام را مشکل تر می سازد. درنتیجه، افراد مسن اغلب وزن اشیائی را که بلند می کنند سنگین تر از آنچه که درواقع است، می پندارند. در مطالعه حاضر، این محققان یک گام فراتر گذاشته و توانایی شرکت کنندگان جوان و سالمند را نسبت به دو وزنی که آنها پی در پی بلند کردند، به دقت مورد ارزیابی قرار دادند.
از شرکت کنندگان در دو گروه سنی، 18-31 و 64-78 سال خواسته شد که دو وزنه را به صورت جداگانه بلند کنند، و پس از آن برآورد کنند چقدر یک جسم سنگین تر از دیگری بود. 
این محققان دریافتند که برآورد افراد مسن نسبت به افرادجوان تر بسیارخلاف واقع تر بوده و نسبت وزنی که برآورد کرده بودند بسیار بیشتر بود. به گفته این نویسندگان، نتایج آنها برای طراحی آزمون های بالینی ارزیابی اثرات پیری بر مغز ممکن است مفید باشد.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه