تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 03 شهریور 1394
میکروبیوم مجاری تولیدمثلی خانم ها ممکن است تولد زودرس را پیش بینی کند

  میکروبیوم مجاری تولیدمثلی خانم ها ممکن است تولد زودرس را پیش بینی کند

میکروبیوم مجاری تولید مثلی زنان بارداری که فرزندان آن ها به طور زودرس به دنیا می آیند و آن هایی که مدت زمان کامل بارداری طی می شود، تفاوت معناداری دارد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، میکروبیوم جمعیتی از میکروارگانیسم ها در داخل یا روی بدن است. مطالعات صورت گرفته روی این مبحث، بحث های سلامتی و بهداشتی متعددی را در زمینه هایی مانند تولد زودرس، آسم و بیماری های روده التهابی مطرح کرده است.

محققین در دانشگاه استنفورد نمونه هایی از میکروارگانیسم های دندان، لثه، بزاق، مجاری تولیدمثلی و مدفوع 49 خانم باردار را مورد آنالیز قرار دادند. آن ها دریافتند که تغییر اندکی را جمعیت باکتریایی هر خانم و به صورت هفته به هفته در هر مکان مشاهده کردند. اما آن چه موجب شگفتی آن ها بود این بود که جمعیت های باکتریایی در مجاری تولیدمثلی خانم هایی که نوزادانشان را به صورت زودرس به دنیا آوردند با کسانی که دوره کامل بارداری را طی کردند متفاوت بود. این تفاوت در ابتدای بارداری ایجاد می شود و در کل دوران بارداری ادامه دارد. محققین می گویند که با استفاده از این یافته ها می توان زنان را غربالگری کرده و دریافت که کدام یک از آن ها در معرض خطر تولد زودرس هستند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه