تاریخ انتشار: دوشنبه 08 آبان 1391
افزایش خطر مرگ و میر به دلیل سرطان پستان در زنان سیاه پوست
در 3 سال اول پس از تشخیص؛

  افزایش خطر مرگ و میر به دلیل سرطان پستان در زنان سیاه پوست

زنان سیاه پوست مبتلا به سرطان پستان، به ویژه کسانی که با تومور گیرنده استروژن مثبت ، تشخیص داده می شوند، به میزان قابل توجهی در معرض خطر افزایش مرگ و میر سرطان پستان در مقایسه با زنان سفید پوست هستند.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از medical xpress  ، دکترErica Warner   دردانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد در بوستون گفت: این تفاوت در سه سال اول پس ازتشخیص بوده است.
تحقیق قبلی نشان داده است که زنان غیراسپانیایی سیاه پوست مبتلا به سرطان پستان نسبت به دیگر گروه های نژادی / قومی نرخ ماندگاری پایین تری دارند.
Warner و همکارانش مطالعه ای را بر روی 19،480 زن مبتلا که در مرحله 1 تا مرحله 3 سرطان پستان به مراکز جامع ملی سرطان در بین ژانویه 2000 و دسامبر 2007 مراجعه کرده بودند، انجام دادند. آنها میزان مرگ و میر سرطان پستان  را در634 زن آسیایی، 1291 زن اسپانیایی، 1500 زن سیاه پوست غیر اسپانیایی و 16،055 زن سفید پوست غیر اسپانیایی با هم مقایسه کردند.
پس از پیگیری طی 6.9 سال، محققان دریافتند که زنان سیاه پوست غیر اسپانیایی دارای 48 درصد خطر بالاتری از مرگ و میرسرطان پستان در سه سال اول پس از تشخیص در مقایسه با زنان سفید پوست غیر اسپانیایی هستند. پس از سه سال، این افزایش خطردرزنان سیاه پوست غیر اسپانیایی 34 درصد بود.
Warner گفت: خطر مرگ زودرس درمیان زنان سیاه پوست بویژه زنان با تومورهای گیرنده استروژن مثبت قابل توجه تر بود. 
احتمال مرگ ناشی از سرطان پستان در سه سال اول تشخیص در زنان غیراسپانیایی سیاه پوست با تومورهای گیرنده استروژن مثبت، درمقایسه با زنان سفید پوست غیر اسپانیایی، بیش از دو برابراست. Warner افزود: "این یافته ها بسیار مهم است چرا که اینها تومورهایی هستند که ما به طور سنتی فکر می کنیم بیشتر قابل درمان می باشند.
هیچ تفاوتی درمیزان مرگ و میر سرطان پستان بین زنان غیراسپانیایی سیاه پوست  و سفید پوست دارای زیرگروه های توموری گیرنده استروژن منفی و بیان بالای ژن HER2 یافت نشد.
Warner و همکارانش میزان بقای سرطان پستان را درمیان زنان آسیایی و اسپانیایی نیز مورد بررسی قراردادند. درمقایسه با زنان سفید پوست غیر اسپانیایی، داده ها نشان داد که زنان آسیایی 40 درصد در معرض خطر کمتری برای مرگ و میر سرطان پستان قرار دارند. Warner گفت:" نتایج این مطالعه تاکید می کند که مدیریت بالینی و پیگیری بیماران مبتلا به سرطان پستان، به خصوص زنان سیاه پوست، در چند سال اول پس از تشخیص بسیارمهم است. اگر چه تفاوت بین سیاه پوستان و سفید پوستان دراین دوره زمانی بالا بوده است اما درهمه گروه ها خطر مرگ در چند سال اول پس از تشخیص بالاتر می باشد.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه